VIDEO – Tesla Model S Plaid ANULAT, Noul BMW 4 Gran Coupe, Renault Megane Electric

Salutare și bine te-am regăsit! Azi vorbim despre noul Renault Megane electric, despre cel mai puternic model Tesla ce tocmai a fost anulat și mai avem în meniu și noul Toyota Land Cruiser și ceva noutăți de la BMW. Să începem!

Renault Megane E-Tech

Renault va lansa o variantă complet electrică de Megane și de curând a publicat și primele imagini. Mașina nu mai este un hatchback clasic, ci un model ceva mai înalt inspirat de conceptul Megane eVision arătat anul trecut. Modelul de serie păstrează multe dintre trăsăturile conceptului, dar o serie de detalii au fost schimbate.

La partea frontală, cei de la Renault au optat pentru o bucată de plastic mat în locul luminilor de zi în formă de C, și nici light bar-ul conceptului se pare că nu va ajunge în producție. Din lateral, detaliile din partea de jos a ușilor nu sunt la fel de pronunțate, iar din spate mașina seamănă destul restul gamei Renault, deși se pare că și aici producătorul a renunțat la light bar-ul aproape complet (întrerupt la celelalte modele doar de siglă). Interiorul nu a fost încă arătat complet, dar se pare că va avea două ecrane mari și foarte puține butoane.

Modelul se va numi MeganE și va avea un acumulator de 60 kWh ce-i va conferi o autonomie WLTP de 450 km. Deocamdată nu se știe dacă asta va fi singura variantă, sau va exista și un acumulator mai mare, ca cel de 87 kWh de pe Nissan Ariya care e construit pe aceeași platformă CMF-EV. Și spre deosebire de Ariya care va fi disponibil cu două motoare și 302 cai putere, deocamdată Renault a anunțat doar varianta MeganeE cu un singur motor (amplasat în față) și 214 cai putere. Deocamdată Renault a arătat o variantă de pre-producție a lui MeganE, dar deja a construit 30 de exemplare pe care le va folosi pentru teste. Modelul va fi arătat în forma sa finală, fără camuflaj, spre finalul anului sau în 2022 când va intra și în producție.

Noul Toyota Land Cruiser

Toyota a arătat noua generație a modelului Land Cruiser care în afară de design-ul nou, vine cu o serie de schimbări față de vechiul model și chiar un model sport dedicat. La fel ca înainte, totuși, principalele priorități ale Land Cruiserului sunt traversarea tuturor tipurilor de teren cu ușurință, iar cei de la Toyota se laudă că e mai capabil ca niciodată. Noul Land Cruiser este construit pe o platformă numită GA-F, care este o variantă a platformei TNGA, special concepută pentru vehiculele body-on-frame, adică cu șasiu separat de caroserie. Prin folosirea ei, Toyota se laudă că a făcut Land Cruiser cam cu 200 kg mai ușor decât modelul anterior.

Combinat cu o cursă mărită a suspensiei, un sistem electronic de tracțiune mai sofisticat, care vine cu moduri diferite dedicate pentru tipuri diferite de teren și noua suspensie E-KDSS, ar trebui să facă noul Land Cruiser un vehicul și mai capabil în off-road. Iar în cazul în care te întrebai ce înseamnă E-KDSS, e prescurtarea lui Electronic Kinetic Dynamics Suspension System, un sistem pe mai multe modele Toyota și Lexus, ce permite deconectarea barelor stabilizatoare atunci când mașina detectează că una dintre roți e în aer – astfel mărește cursa suspensiei și permite roții respective să facă contact cu solul.

O noutate absolută pentru Land Cruiser este varianta Gazoo Racing (GR), mai sportivă, dar despre care Toyota nu a spus mare lucru deocamdată; doar a anunțat că o va produce. Va veni cu detalii exterioare și interioare specifice și cel mai probabil cu un motor mai puternic, dar nu știm exact dacă va fi un V8 sau o variantă a noului propulsor V6 twin turbo de 3.5-litri care în varianta standard produce 409 cai putere și 650 Newton metri de cuplu.

Celălalt motor anunțat pentru Land Cruiser e tot un V6 cu două turbine, doar că e un diesel cu cilindree ceva mai mică, 3.3 litri, care produce 304 cai putere și 700 Newton metri de cuplu. Producătorul nu a publicat cifrele exacte de consum, dar se așteaptă ca noul Land Cruiser să fie cam cu 10% mai eficient decât modelul anterior, grație și cutiei automate cu 10 trepte folosită pentru ambele motorizări.

Acum vine și partea proastă pentru cei ce apreciază Land Cruiser și poate și-ar dori să-și cumpere unul. El probabil nu se va vinde în România sau oriunde în Europa, însă cel mai probabil el va fi disponibil în Republica Moldova (unde piața auto e mult mai asemănătoare cu cea din Rusia), deci dacă chiar vei vrea unul foarte mult, ți-l vei putea comanda acolo începând cu 2022.

BMW Seria 4 Grand Coupe

BMW a arătat în sfârșit Seria 4 Gran Coupe, cu 4 portiere. În afară de ceea ce e evident, că e un seria 4 sedan, cei de la BMW mai spun că modelul e mai mare și mai spațios decât cel anterior, dar în același timp mai bun pe curbe și mai eficient. Vizual, tot partea din față va domina conversațiile, pentru că primește aceeași grilă mare ca pe modelul coupe, deși pe varianta cu 4 uși parcă arată totuși mai bine. Spune-ne în comentarii dacă e așa.

Seria 4 Gran Coupe mai vine cu mânere pentru uși care nu ies în exteriorul caroseriei, geamuri laterale fără ramă, iar la partea din spate stopurile sunt mult mai curajoase decât cele de pe Seria 3. Interiorul nu prea e cu nimic diferit de alte modele din gama BMW și nu vine cu iDrive 8, care va fi totuși disponibil pe varianta electrică a lui Seria 4 gran coupe, numită i4 și despre care am discutat într-un video anterior.

Nici la capitolul motorizări nu iese din tipar. Toate propulsoarele sunt acum mild hybrid, ca pe majoritatea modelelor din gamă. Modelele de bază sunt 420i și 420d, cel din urmă putând fi echipat și cu tracțiune integrală. Vârful de gamă este modelul M440i xDrive Gran Coupe cu 374 cai putere și la fel ca toate celelalte motorizări va fi exclusiv disponibilă cu cutia automată ZF cu 8 trepte.

BMW mai zice despre 4 Gran Coupe că are rigiditate structurală mai bună decât modelul anterior, coeficient aerodinamic mai bun și că deși are ampatamentul mărit cu 46 milimetri, este mai agil și distractiv de condus. Modelul va putea fi comandat în curând și în România și livrările vor începe spre finalul anului, din noiembrie.

Tesla Model S Plaid Plus Anulat

CEO ul Tesla, Elon Musk, a anunțat săptămâna asta că varianta cea mai rapidă de Tesla Model S, denumită Plaid Plus, a fost anulată pentru simplul motiv că Model S Plaid e suficient re rapid, asta după ce fusese amânată cu câteva luni și îi fusese crescut și prețul. Plaid Plus urma să aibă peste 1,100 de cai putere și un timp de accelerație de la 0 la 100 de kmh în sub 2 secunde.

Musk a argumentat decizia spunând că Model S Plaid e deja suficient de bun. El vine cu trei motoare electrice (două pe spate, unul pe față), are 1,020 de cai putere și atinge suta în 2.1 secunde, iar viteza maximă este de 322 km/h. Diferența majoră între Plaid și Plaid+ era acumulatorul care la cel din urmă era mai mare și creștea autonomia peste valoarea estimată de 628 km WLTP, însă Tesla nu spus niciodată cu cât era mai mare acumulatorul. Chiar astăzi are loc evenimentul oficial de livrare ale primelor exemplare Model S Plaid la fabrica Tesla din Fremont, California la care va fi prezent și CEO ul. Se pare că invitațiile pentru eveniment au fost de mult epuizate, dar evenimentul va putea fi văzut live pe canalul oficial de YouTube.