Toyota bZ4X – Un stil aparte, undeva între crossover și SUV – Cavaleria.ro

Toyota este un vărf de lance și un leader incontestabil în ceea ce privește tehnologia hybrid. Natural a venit întrebarea: pe când un vehicul full electric?
Cu un nume care pare din StarWars, Toyota raspunde acestei intrebări cu bZ4X. Japonezii realizează prin aceast mașină două lucruri fantastice: 1. Satisfac cerința de construire a unei electrice veritabile și 2. Umplu spațiul liber dintre Toyota și Lexus.
Față de celelalte modele Toyota (și mai ales față de tentativa de electrificare a lui RAV4) modelul bZ4X 2023, este situat undeva între crossover și SUV și are un stil și un design aparte.
Autonomia este una generoasă care la nivel declarativ se situează până la puțin peste 500km pentru tractiunea față și până la 460km pentru integrală prin care depășește concurența directă Chevrolet Bolt EUV, Ford Mustang Mach E, Tesla Model Y, VW ID4, și altele, fiind la egalitate (pt tractiunea integrala) cu sora ei geamănă Subaru Solterra.
Respectând trendul mașina are o accelerație bună realizând 0-100 în 7.4 respectiv 6.9 s, iar viteza maximă fiind în continuă scădere de la an la an la toți constructorii fiind 160km/h.
Avem o baterie Li-Ion cu un net de 64kWh care funcție de felul stației se încarca între 10 și 31 de ore, iar la o priza de mare putere in 30 min incarca 80%.
Consumul pentru modelul cu care am mers noi este undeva intre 15.8-17.9. Eu nu am reușit nici cum să scad sub 17.9 kWh/100km, la o putere de 218 CP

La interior, mașina este spațioasă, comodă, toate scaunele fiind încălzite, cele din față având și ventilație.
Recunosc ca mi-ar fi plăcut un volan mai mare, acest gen de bord de avion sau de speed boat cu comenzi mici si aglomerate pare parca din alte decenii.
Am remarcat si tendinta aceasta a masinilor japoneze de a acoperi cu material textil bordul (probabil la ei e foarte putin praf).

Dinamica mașinii este reușită. Mașina este echilibrată cu o accelerație lină, continuă și plină de forță, iar stabilitatea este mult peste așteptări în ciuda celor 2 tone ale sale.
E pedal este neconvingator care te face sa ai tendinta sa ajuti si tu cu frana masina. De asemenea regenerarea este cam firavă. Sistemul standard de protectie laterala pt obiecte si pietoni este foarte activ si uneori in oras, cand te strecori printre masini iti opreste efectiv mașina iar reacția la override este târzie. Totusi are marele avantaj ca ai scapat de stresul lovirii popicelor de la parcari sau vreun eventual copil care se joaca pe langa masina.

Vino pe canalul nostru de youtube ca sa vezi drivetest-ul complet si să afli mai multe despre Toyota electrica bZ4X.