VIDEO – Cu Speedcar GT1000 pe Coastă

Și iarăși nu mai am stare. Totul în jurul meu se învârte atunci când începe Campionatul. Dar și în jurul mașinii, Speedcar GT1000. Toți trag în aceeași direcție cu mine și este minunat. Mi-am făcut prieteni fantastici printre colegii de echipă, rivalii de la etape mi-au devenit prieteni buni. Și am suferit împreună în pauza dintre sezoane.

Anul trecut am avut un debut excepțional. Am terminat pe primul loc în clasamentul Debutanților, primul loc la Grupa A1 și am dus și echipa pe Locul I. Am mers foarte tare acolo unde am simțit că pot și eu, am lăsat-o mai moale acolo unde chiar nu era cazul să forțez. Am trăit din plin experiența motorsportului și pot să spun, fără nici o ezitare, că nu am trăit niciodată atât de intens ca la urcările de Coastă. Emoțiile sunt fantastice.

Acum. În 2018 țintim mai sus. Am adus în țară o mașină spectaculoasă, Speedcar GT1000. Are 420 kg, 190 de cai putere și merge cu un motor de motocicletă, de care sigur ai auzit: Suzuki GSX R1000. Schimb dintr-o treaptă în altă la 14.000 de rotații pe minut, iar sunetul pe care-l scoate mașina este fantastic. Și dacă Citroen-ul de anul trecut era tracțiune față, asta mică are propulsie. Dragoste la prima vedere, bla bla… dar dac-o calci strâmb, îi pleacă fundul în direcția opusă în care vrei să virezi. E neașteptat de ușor de controlat. Și dacă mă întrebi cu ce seamănă la condus? Cu nimic. Este o mașinărie construită de la zero pentru astfel de competiții. Are șasiu tubular iar toată caroseria îi este făcută din fibră de sticlă, așezată peste șasiu.

Speedcar GT1000

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Și tocmai ca să-mi fac trecerea mai ușoară la o astfel de mașină, mă ajută un bun prieten inginer, Horia Platona. Om cu experiență în aviație dar și-n motorsport. A făcut parte din echipa BlueStreamline a Universității Transilvania, unde a construit monoposturi pentru Formula Student. El e cel care va găsi setup perfect pentru fiecare etapă și el este și cel care pregătește minuțios mașina ca să fie gata de start.

Obiectiv pentru 2018? Să mă simt confortabil cu mașina. Dacă o învăț repede vin și rezultatele. Cert e că-mi doresc ca măcar la echipe să devin iarăși campion cu Yacco Racing Team, acolo unde sunt și Costi Stratnic (Dacia STCC), Aurelian Andronache Renault Clio R3 Cup) și noul membru Cătălin Cismaru(BMW 135d).

Prima etapă are loc pe 21-22 aprilie pe Valea Cetății la Râșnov. Ne vedem acolo!