Schimbare legislativă importantă pentru mașinile care călătoresc în Grecia.

Schimbare legislativă importanta pentru mașinile care călătoresc în Grecia.

Salutare tuturor! Dacă tot vine vacanța, o mare parte vor merge în Grecia, cu mașina. Printre ei sunt mulți care au mașina dotată cu GPL și, mai nou, sunt tot mai mulți temerari care merg cu mașina electrică (cei mai tari sunt cei cu Dacia Spring!!).

Iată că grecii vin cu surpriză cam tare pentru aceste două categorii. Astfel, șoferii de mașini electrice, hibride sau alimentate cu gaz petrolier lichefiat (GPL) trebuie să respecte noi reguli pentru a le fi permis transportul cu vehiculele pe feribot, în, din sau spre Grecia. Bateriile mașinilor electrice nu trebuie să fie încărcate la mai mult de 40% din capacitate, în timp ce vehiculele alimentate cu GPL nu trebuie să aibă mai mult de jumătate de rezervor plin, conform noilor norme, care au intrat deja în vigoare!

Mai mult, posesorii de vehicule electrice sau hibrid la bordul feriboturilor sunt obligați să raporteze/ să informeze echipajul de orice mesaj de alertă primit de vehicul sau privindu-l pe acesta și, de asemenea, alimentarea acestora la bordul navei este interzisă.

Autoritățile din Grecia au transmis, la mijlocul lunii aprilie, noi norme către companiile de transport, care stipulează condițiile în care pot fi transportate mașinile electrice pe feribot, cele hibride care se încarcă, precum și alte mașini cu combustibili alternativi. Noile reglementări vin în urma unui raport al Agenției Europene pentru Siguranță Maritimă (EMSA) și a experiențelor care au îngrijorat recent comunitatea transportatorilor internaționali, declarau, la 1 mai, cei de la Ministerul Afacerilor Maritime din Grecia.

Specialiștii mai multor foruri (EMSA, cum spuneam, dar și ADAC și alții) susțin că în cazul acestor mașini riscul de incendiu este mai mare decât la celelalte datorită specificității comportamentului incendiului în aceste cazuri dată de mărimea, modul de propagare și viteza flamei. Flacăra celor electrice, la nivel de baterii, „arde” inclusiv sub apă!
În ceea ce privește vehiculele cu GPL în Franța și Germania se aplică de mult restricții, chiar și la noi în București la un mall construit de francezi accesul în parcarea subterană a vehiculelor cu GPL este interzisă.
Problematica va fi interesantă pentru toți (în special pentru entuziaștii cu mașini electrice), și cei care știu și cei care nu știu noile reglemetări. Dacă la cele cu GPL poate găsim o soluție de golire a rezervorului la cele electrice nu există această posibilitate (Ce faci? Te plimbi până se mai golește bateria?). Apoi, Grecia nu excelează în stații de încărcare, dacă pe insula în cauză nu ai o priză suficient de aproape ? Iar pentru cutezătorii cu Spring …sub 40% înseamnă undeva între 30 și 70km funcție de drum.

Acum, cinstit fiind vorba, dacă la GPL e destul de clar, la electrice poate să ardă sau mai rău să explodeze la orice nivel de procent. Deci poate, în viitorul apropiat, ar fi mai bună echiparea feriboturilor cu zone speciale pentru cele electrice și instruirea echipajului pentru acțiuni în caz de pericol specific.
Important este să știm aceste reglementări și, mai ales, să fim conștienți ca grecii le vor și aplica strict!

Vezi materialul video mai jos.