[VIDEO] Mazda MX-5 RF 2.0 – Jinba Ittai

Simt cum mă zbârlesc la fiecare flashback pe care îl am cu Mazda MX-5, indiferent de varianta testată. Iar astăzi, revenim la micuța japoneză pentru că testăm RF, adică Retractable Fastback. Pe românește: e o ”targa”.

Cifrele din fișa cu specificații nu sunt deloc de partea lui MX-5, mai ales că se vrea a fi o sportivă pur-sânge. 7,5 secunde până la prima sută de kilometri, un motor de doi litri și doar 160 CP. Dar, ți se schimbă părerea complet atunci când începi să mergi cu ea. Motorul e mai mult decât suficient pentru un vehicul care cântărește puțin peste o tonă. Plus că e ajutat foarte mult și de cutia cu rapoarte scurte. Iar senzația de viteză e amplificată și mai mult atunci când ești așezat la volan. Poziție joasă la volan care-ți oferă o priveliște superbă spre capota lungă, schimbătorul micuț și precis.

Suspensia e setată în așa fel încât mașina să pară ”veselă” la viteze legale. E foarte distractivă mai ales pe drumurile virajate, chiar și fără să-i oprești electronica. Eu am folosit-o ca mașină de recunoașteri pe traseele de Viteză în Coastă și s-a comportat excelent. De aceea rămâne una dintre cele mai interesante mașini pe care le-am condus vreodată. Și da, mi-aș lua una. Lucrez la asta din greu!