Review de serial- Another Life de pe Netflix

Eu sunt un mare fan ale serialelor Science Fiction care au ca temă principală călătoriile în spațiu. Două dintre preferatele mele sunt Andromeda și Battlestar Galactica. Cel din urmă mi-a plăcut la nebunie, iar când am auzit că un personaj major din BG, Katee Sackhoff, va fi protagonistul unui nou serial de pe Netflix, Another Life, am spus că trebuie să îl văd. Așa că după un binge de un weekend, m-am gândit să îmi exprim părerea despre el, fiindcă mi-a plăcut. Enorm.

În Another Life este vorba despre aventurile unei echipe de astronauți intergalactici care au misiunea de a face contact cu o rasă avansată de extratereștri. Misiunea are la bază faptul că din neant au apărut anumite artefacte de origine extraterestră pe Pământ. Oamenii de știintă nu pot „crack-ui” codul acestora, iar ultima soluție a omenirii de a contacta rasa respectivă este să se ducă într-o altă parte a Universului, unde au reperat că este transmis semnalul artefactelor de pe Terra.

Image result for another life netflix

O mână de oameni este aleasă îndeosebi pentru acestă misiune și cu cât se aventurează mai mult în adâncurile necunoscute ale spațiului cosmic, cu atât lucrurile devin mai ciudate decât v-ați putea imagina. Ca de exemplu, un virus care îți face sistemul central nervos să prindă viață și să îți părăsească trupul. V-am spus, nu v-ați fi putut imagina asta. Acesta este doar un exemplu de intrigi diverse pe care le putem regăsi în seriale. Toate sunt bune și interesante, destul cât să te țină mereu în priză.

Another Life ia absolut toate clișeele din producții similare și le exploatează la maximum. Chiar dacă asta nu sună ideal, regia, cinematografia și performanța actorilor este de vârf, iar factorul de imersiune este 100% activ pe întreaga durată a primului sezon. Ce mi-a plăcut cel mai mult la acest serial este faptul că personajul lui Katee, căpitanul navei, este prezentată din ambele părți ale poveștii. O dată prin prisma echipajului care o vede ca o femeie nemiloasă în stare de orice sacrificiu pentru binele misiunii, iar pe de cealaltă parte ni se prezintă viața ei personală, laolaltă cu raționamentul din spatele anumitor decizii dure pe care le ia. În alte cuvinte, ni se arată și partea ei umană care contribuie enorm de mult la relaționarea cu personajul.

Image result for another life netflix

Efectele speciale sunt de vârf și totul arată cum ar trebui să arate într-un astfel de serial. Pentru nici o secundă nu am avut impresia că puteau investi mai mult în producție, decoruri, costume, efecte vizuale și așa mai departe. Alt lucru care m-a ținut prins în aventurile echipajului. Acum la capitolul echipaj, fiecare are o poveste și o intrigă aparte. Chiar dacă poveștile lor se intersectează în sensuri nebănuite, cu toții sunt diferiți și bine conturați. Am întâlnit unele personaje controversate, altele pe care le-am detestat, altele cu care am relaționat instantaneu, dar nici un personaj nu a fost anost ori în plus. Fiecare a avut scopul său bine determinat în pânza firului narativ.

Image result for another life netflix

Am văzut multe publicații online care l-au făcut zob în review-uri, dar îmi pasă câtuși de puțin. Acest serial mi-a plăcut la nebunie și îl recomand oricărui împătimit al genului. Povestea este excelent spusă, intriga și factorul de imersiune sunt la ele acasă și per total aventurile echipajului au fost de o calitate cu mult peste media serialelor banale din spectrul Sci-fi.