MODIFICĂRI Importante din CODUL RUTIER!

Știați că România a crescut de la un parc de 500-600.000 de vehicule (majoritar ale statului) la peste 7 milioane azi?

Modificarea Codului Rutier nu e niciodată simplă și parcă niciodată completă. De data aceasta unele modificări sunt de-a dreptul surprinzătoare! 

Noul Cod Rutier a intrat în vigoare începând din 27 februarie 2022, dată la care a fost publicat în Monitorul Oficial. Și pentru că rămânem pe primul loc în Europa (de câțiva ani) în ceea ce privește accidentele grave cu victime, noul cod încearcă prevenirea accidentelor și a 

agresivității în trafic ca element principal.

Orice cod rutier are o componentă preventivă și una coercitiva. Este foarte adevărat ca la noi este aplicată majoritar cea coercitiva, însă avem și mulți “bizoni” care provoacă această latură.

Dar care sunt cele mai importante 7 modificări și de ce ne surprind prima, a șasea și a șaptea?

Să le vedem:

Bineînțeles că sunt încă multe care trebuie implementate și mai ales că mai intâi ar trebui 

urmărită aplicarea celor deja existente. Totodată ar trebui reglementat regimul trotinetelor și bicicletelor care depășesc viteza de 25 km/h.

Și pentru cei pasionați de cuantumul amenzilor avem aici Clasele de sancțiuni în Codul Rutier:

După cum știți deja, există 5 clase de sancțiuni cu puncte de amendă în Codul Rutier, iar ultima dintre ele este exclusiv pentru persoanele juridice. 

Clasa I: 2-3 puncte de amendă, respectiv 290 Lei – 435 Lei

Clasa a II-a: 4-5 puncte de amendă, respectiv 580 Lei – 725 Lei

Clasa a III-a: 6-8 puncte de amendă, respectiv 870 Lei – 1.160 Lei

Clasa a IV-a: 9-20 de puncte de amendă, respectiv 1.305 Lei – 2.900 Lei

Clasa a V-a (pentru persoane juridice): 

21-100 de puncte de amendă, respectiv 3.045 Lei – 14.500 Lei

 Punctul de amendă a rămas plafonat, cel puțin până în decembrie 2022, la valoarea de 145 de Lei.