[VIDEO] Mazda MX-5

Așează-te, ia snacks-uri și uită-te relaxat la testul cu una dintre cele mai interesante mașini de pe piață. Mazda MX-5.

Cu bani de un hatchback diesel poți să îți iei lejer una. Și nici măcar nu trebuie să te gândești la motorul de doi litri. Cel de 1,5 e destul. Îmi e suficient să mă uit la testul video și încep să retrăiesc weekend-ul testului. Am ratat o noapte de somn pentru că am condus-o prin București, din sector în sector, continuând apoi cu rute senzaționale din apropierea Capitalei. Mașina asta nu obosește.

E fericită. Și cere puțin pentru starea asta. O să consume cât un Clio la drum lung sau oraș. O să te învețe și pe tine să te mulțumești cu nimicuri, datorită portbagajului. Ciudat e că toate acestea vin de la o mașină care e simplă. Din toate punctele de vedere. Consideră-l Logan-ul decapotabilelor. Cu toate atuurile de cuviință.

Mazda a învățat, cu ultima generație, ce înseamnă să faci mașini bune. Să le păstrezi simple. Mazda 6 e așa. La fel și CX-3 care până la urmă e doar un crossover. Mazda 2 e poate cea mai reușită subcompactă de pe piață. Mazda 3 e un hothatch căruia îi lipsește doar un motor mai puternic.

MX-5 e cireașa de pe tort și abia aștept să testez și RF (Retractable Fastback). Aș da un concediu în Thailanda legat de un sejur în Japonia pentru turul Europei într-un MX-5. Este cea mai ieftină mașină sport pe care ți-o poți cumpăra acum. Și știu mașini sport mai scumpe, de câteva ori, care nu îți transmit aceeași emoție când ești la volanul lor.