Liber pe scuter cu B-ul – Cavaleria.ro

Iată că nu a trecut mult timp și legea circulației se pregătește din nou de modificare.
Parlamentul prin Camera Deputaților (care este for decizional în acest caz) a trimis spre promulgare o modificare la OG 195 / 2002, adică la “legea circulației” care suna cam așa:

“Permisele de conducere eliberate pentru categoria B sunt valabile şi pentru motocicletele cu transmisie automată cu cilindree maximă de 125 cm3, cu puterea maximă de 11 kW şi cu un raport putere/greutate de cel mult 0,1 kW/kg, categoria A1. Deţinătorii permiselor trebuie să aibă vârsta minimă de 24 de ani împliniţi, permisul pentru categoria B obţinut de minimum trei ani şi să facă dovada absolvirii a 10 ore de pregătire practică în cadrul unei unităţi autorizate de pregătire a conducătorilor de autovehicule”,

Iată ca acum, practic, cu Categoria B (dacă îndeplinești cerințele pe care le spuneam) acoperi, fără a mai da vreun alt examen, și categoriile AM și A1 adica:

Categoria A1:

motociclete cu cilindree maximă de 125 cmc, cu puterea maximă de 11 kW și cu un raport putere/greutate de cel mult 0,1 kW/kg;

tricicluri cu motor cu puterea maximă de 15 kW;

vârsta minimă 16 ani împliniți.

​Categoria AM:

mopede a căror viteză maximă prin construcție este mai mare de 25 km/h, dar nu depășește 45 km/h;

vârsta minimă 16 ani împliniți.

La cum arată modificarea legislativă, este clar vorba despre posibilitatea de a merge cu scutere/mopede și chiar motociclete de cilindree mică, pentru cei care au B-ul. Dar, aș vrea să atrag totuși atenția ca în campionatul mondial de motociclism (Moto GP) prima clasa e de 125 cmc, deci se poate merge foarte tare cu astfel de vehicule. Așa că luați cât mai multe ore, nu doar cele zece pentru ca mersul pe scuter sau moto nu e ca pe bicicletă.