Genți și valize bărbătești
Se anunţă un 2018 intens în sectorul colaborărilor de design între cele mai luminate minţi ale industriei stilului, colaborări ce își pun amprenta și la capitolul accesorii. Iar genţile nu fac deloc excepţie. Colaborările constituie deja o practică frecventă în lumea modei, iar parteneriatele din anul 2017 au adus mari profituri pentru branduri celebre. Îi avem în vedere aici nu doar pe supremul Louis Vuitton sau popularul brand Gap. În acelaşi an, Erdem a început o colaborare pentru H&M, J. W. Anderson a pus umărul pentru Uniqlo, Tyler a dat mâna cu Converse, iar lista poate continua. Aşa că te asigur, te poţi considera norocos dacă portofelul tău nu s-a golit înainte de reducerile din ianuarie.
Gențile de voiaj ne-au atras din plin atenția la început de an, dar am zis să ne rezumăm la cele cinci parteneriate de mai jos între designeri ale căror produse le găsești deja în magazine. Greu de crezut că o să ai nevoie de toate cinci, dar unul dintre modele are şanse să fie pe gustul şi pe stilul tău.
Russell Westbrook & TUMI
Pruncul acestei colaborări fost lansat pe pieţe la început de ianuarie. Deși modelul rezultat din cooperarea unor mari talente se bazează pe printuri de camuflaj, succesul pare garantat datorită culorii roșii aprinse, în stilul lui Westbrook. Pe deasupra, genţile acestea sunt fabricate din nylon balistic, practic indestructibil, adică genul de țesătură pe care o bagi în apă fără prea multe griji. Gențile au un preţ de pornire de 50 de dolari și, cu o comandă pe site-ul oficial, nici n-ai nevoie să mergi la mall.
Ilaria Urbinati & Montblanc
Designerul vestimentar pentru bărbați Ilaria Urbinati are o reputaţie de a-şi înveşmânta clienții celebri în haine cu multă personalitate. Și-a păstrat întotdeauna stilul, dar și profesionalismul, iar aceste calități se pot observa în geanta lansată la începutul lui 2018, creată pentru marca de lux germană Montblanc. Cu piele de culoare maro-închis la exterior și cu imprimeul tipic Montblanc la interior, geanta se potrivește foarte bine la o ținută de birou, la sală, dar și atunci când pleci în vacanță. Versatilitatea asta e o calitate pe care ai aştepta-o, de altfel, la o geantă care costă doar un pic mai puţin decât un iPhone X, varianta premium.
Away & Amastan Hotel
Această geantă rezultată dintr-o colaborare are ceva aparte, în sensul că nu poartă semnătura vreunul stilist. O altă trăsătură la fel de neaşteptată este faptul că reprezintă rodul unei cooperări dintre brandul Away şi hotelul Amastan, din Paris. Când au bătut palma, oamenii ăştia au convenit să realizeze o geantă disponibilă în ediție limitată. Ca notă supremă de eleganţă, creatorii au folosit marmura albastră ca să imprime semnătura hotelului pe căptuşeala interioară a valizei. Exteriorul albastru sălbatic pare o alegere bună pentru cineva care caută o geantă capabilă să inspire putere. Iar dacă mai ţii cont că face 400 de dolari, cu siguranţă o să atragi atenţia când o să te afişezi cu achiziţia ta exclusivistă la cafeneaua aeroportului.
Chris Paul şi Hook&Albert
Cum s-au potolit zurgălăii şi sorcovele, am aruncat o privire mai atentă peste colecția de genți Hook & Albert de la Houston Rockets. Ne-au atras atenția o geantă și un rucsac din piele neagră și gri. Căptușeala lor este făcută într-un model de chevron cu buzunare ascunse, numai bune pentru obiectele de valoare. Dacă ești o fire minimalistă, dar care își umple bagajul până la refuz, această geantă sigur este pentru tine. Prețurile pentru un model gravitează în jurul sumei de $150. Deloc minimalist, aş zice.
Off-White & Rimowa
Era la cumpăna dintre 2017 şi 2018, când directorul executiv al companiei Rimowa, Alexandre Arnault, îşi băga fanii într-o ceaţă densă. El a publicat mai întâi o fotografie făcută unor genți pe care Rimowa le-a livrat lui Virgil Abloh, iar admiratorii mărcii au sărit imediat să creadă că sunt martorii unei noi colaborări. Valizele purtau un design tipic mărcii Rimowa, dar pe exterior aveau imprimate nişte expresii considerate mantre ale firmei Abloh – în acest caz, “Personal” și “Belongings” . Deocamdată, nimeni nu a venit să ne lămurească dacă designerii au convenit să colaboreze în mod oficial sau dacă e vorba de o serie limitată şi incidentală. Cert e că un stencil pe o valiză îi oferă mai multă personalitate decât ne-am fi imaginat vreodată şi mai să pariez că o să fim martorii unui nou trend viral.