Review de film – What dreams may come

What dreams may come de pe Netflix este filmul perfect pe care îl poți vedea alături de jumătatea ta, ori cu tipa pe care vrei să o impresionezi de la primele date-uri. L-am văzut de o groază de ori și de fiecare dată mi se pare din ce în ce mai bun. Asta fiindcă odată cu trecerea timpului, experiența își spune cuvântul și mereu îmi dau seama de lucruri care mi-au scăpat în trecut.

Filmul este regizat de către Vincent Ward, un nume cunoscut mai puțin din pricină că nu are un portofoliu atât de mare. Un alt motiv este faptul că a lucrat în perioada anilor `80 -`90 la filme precum The Navigator: A medieval story sau A state of siege, un film tocmai din `78. Regia este grozavă, îmi place foarte mult, mai ales că încadraturile sunt foarte personale și scot în evidența emoțiile și trăirile personajelor. De multe ori a trebuit să pun pauză la film doar ca să admir modul în care o scenă a fost captată și să înțeleg ce a vrut să spună prin intermediul metodei folosite. Un alt lucru pe care vreau să îl laud este imaginația fantastică cu care a fost gândit. Cel puțin priveliștile din Rai și efectul trecerii timpului asupra lor este cu mult peste orice altceva ați mai văzut în filme.

Lăsând regia la o parte, scenariul este fantastic din punctul meu de vedere. Toată povestea este inspirată din Divina Comedie a lui Dante Alighieri. Dacă ați chiulit de la Literatură Universală din liceu sau ați fost la un alt profil decât filologic, în Divina Comedie este vorba despre călătoria protagonistului din Infern, în Purgatoriu și în final către Paradis.

Image result for what dreams may come

Personajul principal din What Dreams may come, interpretat de regretatul Robin Williams, are parte de aceeași experiență, doar că redată într-un timp mai scurt, ca să încapă într-un singur film. Sincer, la cât de bun este filmul, aș fi iubit să îl văd în trei părți. În fiecare cum trece dintr-un plan în altul. Asta nu înseamnă că filmul a fost grăbit în vreun fel, dar într-o era a trilogiilor și a serialelor de pe Netflix, nu aș clipi la gândul unei serializări. Ce ziceți?

După cum spuneam, scenariul este scris de către Ronald Bass, cunoscut pentru lucrările sale la filme precum Rain Man, My best friend’s wedding sau Entrapment.

Revenind la ale noastre, filmul nu este unul de dragoste, tipic, în care doi tineri se îndrăgostesc iar după un eveniment care i-a ținut despărțiți, se reunesc ani mai târziu și trăiesc fericți până la Alzheimeri fericiți.

Image result for what dreams may come

Ce e drept, vedem cum Robin și soția sa, jucată de Annabella Sciorra, s-au întâlnit pentru prima dată, apoi cum se îndrăgostesc și ajung căsătoriți, la casa lor, alături de doi copii.

La un moment dat, Robin suferă un accident de mașină și își pierde viața. Îl vedem cum ajunge în Rai, ori mai bine spus, în raiul său personal, iar când i se spune că soția lui este în primejdie, Robin își începe călătoria ca să o găsească. Mai multe nu pot spune, fiindcă v-aș da spoilere la tot filmul. Ce pot spune totuși, e că What dreams may come este și o poveste tragică și una de iubire. Nu vedem doar îndrăgosteala de la începutul unei relații, ci iubirea longevivă și fără echivoc, atât față de jumătatea unui om, cât și despre dragostea pe care le-o poartă copiilor. Dar mai specific decât atât, este vorba despre călătoria unui soț și tată care nu s-ar opri din nimic pentru a-și salva familia.

Image result for what dreams may come

După cum am spus și la început, cred că acest film este o capodoperă. Îl ador și îl recomand cu mare drag celor siropoși, care știu să iubească matur și care cred în suflete pereche. La urma urmei despre asta este vorba, mai ales când intervine toată treaba aia cu „până când moartea vă va despărți”.