Review de film – The Glass Castle de pe Netflix

The Glass Castle de pe Netflix este un film extraordinar, după părerea mea. Nu știu dacă a fost starea mea de spirit de după un concediu relaxant, a fost filmul în sine, ori o combinație între cele două, dar din primul minut al filmului am rămas absorbit în povestea sa până când genericul de final a început să-mi sugereze alte filme la care să mă uit.

Povestea din The Glass Castle este inspirată din realitate, iar la finalul filmului chiar vedem filmări reale cu personajele reale. Evenimentele din film se întind pe o perioadă de zeci de ani, iar acțiunea îi urmărește viața tumultoasă a lui Jeannette, de la copil mic până la adult.

Image result for the glass castle stills

Să susțin că familia Walls este una neconvențională ar fi prea puțin spus. În primele minute o vedem pe micuța Jeannette, interpretată de către Brie Larson, că o roagă pe mama sa să îi prăjească niște hot-dogi. Blazată, mama ei îi răspunde că dacă vrea o masă care durează câteva minute sau un tablou care va ține o veșnicie. Inevitabil, fetița începe să își prepare singură de mâncare și printr-un accident ajunge direct la spital cu arsuri de gradul II pe o mare suprafață a corpului. Ulterior vedem toată familia adunată în jurul patului de la spital, iar când doctorul îi acuză că sunt neglijenți, tatăl ei Rex, interpretat de către genialul Woody Harrelson, îi livrează doctorului un discurs aprig care să îl pună la locul său. Numai din această scenă și prin cuvintele folosite ne dăm seama de caracterul tatălui ei.

Un om extrem de inteligent, care știe foarte bine cum funcționează sistemul social corupt și bolnav, dar care, în același timp, folosește aceste cunoștințe ca o cârjă și ca pe un motiv pentru situația lui actuală, implicit a întregii familii. Wallșii nu au o casă sau un serviciu, au trei copii și cutreieră lumea locuind din casă părăsită în casă părăsită, fără să își facă griji că stilul acesta de viață ar fi dăunator pentru cei mici. Ba chiar le explică de ce locuiesc așa și cum ei au ales să nu fie „sclavii” sistemului ca restul „oilor” care se supun normelor sociale.

După cum am spus, pe întreaga durată a filmului vedem în lumina reflectoarelor evoluția lui Jeannette de la copil la adult. La începutul vieții își iubeste tatăl mai mult decât orice, când este adolescentă deja începe să perceapă că acest mod de viață nu este deloc benefic pentru ea și frații ei, iar când o vedem ca un adult, deja pierde contactul cu părinții și îi vizitează rareori. Lucrurile escaladează negativ atât de tare la un moment dat, încât Jeannette ajunge să nu mai vorbească o bună perioadă de timp cu tatăl ei.

Image result for the glass castle

În The Glass Castle drama este excelent redată. Turată puțin câte puțin de la începutul filmului, ajunge într-un apogeu inevitabil, iar măiestria scenariului este de ireproșat și de invidiat. Aventurile familiei Walls sunt într-adevăr excepționale, iar personajele principale, adică Jeannette și tatăl ei Rex sunt genial schițate și interpretate. Woody Harrelson face o treabă care merită numai adjective hiperbolice și Brie Larson nu vine cu mult în spatele său. Acest duo face ca întreg filmul să prindă viață și relația dintre cei doi, cu suișuri și coborâșuri, este un spectacol care te va face să devii implicat emoțional din start.

Cel puțin eu așa am pățit, iar pentru mine, The Glass Castle face parte din categoria de filme pe care trebuie să le vezi neapărat în viață. Sfatul meu este să îți iei jumătatea sau tipa pe care vrei să o impresionezi cu latura ta matură și să vă uitați împreună la această capodoperă emoțională.