Review de film – Godzilla: King of the Monsters

Nu am apucat să văd partea a doua din saga sopârlei gigantice care petrece la fel de mult timp la sală precum și la all inclusive, dar am reușit să îl văd recent. Ce pot spune despre Godzilla: King of Monsters este că mi-a plăcut. E bine compus, personajul Godzilla este bine reprezentat, anti-eroul lui este la fel de prezent și de bine conturat, iar per-total experiența este mai mult decât plăcută. Bine, în afară de partea cu oamenii care umple timpul dintre bătăile cu titanii, asta mereu m-a plictisit. Serios acum, voi nu ați vrea să vedeți bătăliile epice dintre monștri în care metropole de pe glob sunt reduse cenușă, în loc să vedeți drama unei familii pe care o uitați de cum rulează genericul?

M-am referit mai devreme la personajul Gojira sau Godzilla, cum îi spun americanii. În acest film nu este doar atât, ba chiar l-au ridicat la rangul de erou. Ceea ce este cu dublu tăiș. Fiindcă dacă vă amintiți bine, în toate filmele cu Transformers, Optimus Prime era cel mai tare robot. Tăia în stânga și în dreapta, distrugea tot, apoi se termina filmul. Numai că până ca acțiunea să ajungă acolo, trebuia să urmeze un anumit tipar. Eroul începe în forță, apoi este imobilizat vreo 80% din film, ca la final să rupă tot ce mișcă și să salveze ziua.

Image result for optimus prime movies

Pe mine asta mă enervează cel mai tare. Fiindcă știu de ce este în stare eroul principal, mai ales după p bătălie epică de început de film. Nu vreau să gust puțin acțiune, ca apoi să îl văd răpus la pământ până aproape de finalul poveștii, ca abia atunci să revină mai puternic ca niciodată. Dar asta este total subiectiv. Înțeleg că eroul principal, fiind cel mai puternic, nu ar putea să facă asta pe întreaga durată a filmului deoarce totul ar deveni dezechilibrat. Ar omorâ totul de la început și pe la jumătate s-ar termina totul.

Image result for godzilla king of the monsters

Ei bine, la fel se întâmplă și aici. Filmul începe cu Godzilla în forță, iar după o luptă titanică doldora de efecte speciale grozave și mega bine regizată, Godzilla este forțat să iasă puțin din scenariu ca să reintre mai forțos ca niciodată. Din nou, înțeleg acest fir narativ cu eroul care se ridică după prima înfrângere și câștigă definitiv, dar la cât de extraordinare sunt făcute animațiile generate pe calculator și bătăliile în sine, de ce aș vrea să fiu plictisit de o dramă artificială a unei familii în care multe lucruri n-au logică, dar sunt acolo fiindcă bugetul nu permite astfel de confruntări să domine timpul de pe ecran.

Acum nu vreau să mă înțelegi greșit, filmul mi-a plăcut. Faptul că Godzilla nu este doar un simplu monstru ci un erou în sine, povestea acestor titani, efectele speciale, coregrafia luptelor, prezența unui anti-erou care este la fel de bine conturat ca și Gojira, foarte multe lucruri mi-au lăsat o impresie bună. De aceea vi-l recomand și vouă, fiindcă este scuza perfectă să vă relaxați într-un weekend în care nu știți la ce să vă uitați și aveți un popcorn pregătit să între în cuptorul cu microunde.