Review de film – Funny People de pe Netflix

Funny People de pe Netflix este un film care împrumută din aproape toate genurile de filme, în afară de horror bineînțeles. În mare parte vei găsi multă dramă împletită cu puțină comedie de bun gust, are și o poveste de dragoste chiar dacă nu este una fericită, regăsim și câteva scene de bătaie în stil comic, dar în principiu este un film complet care te poate trece printr-o sumedenie de stări.

Ca actori principali îi regăsim pe Adam Sandler și Seth Rogen. Personajul lui Sandler este în mare parte inspirat din viața sa reală. Anume, este un rege al comediei care și-a început cariera pe scenele stand-up comedy, apoi a ajuns la faimă internațională prin diverse roluri în filme de comedie. Seth Rogen este un tânăr aspirant în industria comediei și se află abia la început de drum. Are câteva numere pe scenă și vedem că publicul reacționează pozitiv la el, dar abia îl descoperă și nu este atât de familiarizat cu el.

Image result for funny people movie

Încă de la început vedem că Sandler este diagnosticat cu o boală terminală și în disperarea sa de a simți din nou pasiunea pe care o avea la început de carieră, îl vedem că revine pe scenele de stand-up. Circumstanțele stau în așa fel încât într-o anumită seară ajunge să se urce pe scena unde urma și personajul lui Rogen să apară. Sandler fiind într-o stare combinată de depresie, disperare și anxietate, dă rateu cu performanța lui.

Rogen urcă ulterior pe scenă și în lipsa unui material destul de amuzant pentru public, începe să râdă de prestanța eșuată a lui Adam Sandler. Când cel din urmă vede talentul lui de a fi amuzant prin improvizație, îl roagă să devină asistentul lui personal și să îi scrie din când în când niște glume.

Image result for funny people movie

De fapt, de aici începe firul narativ principal al filmului, fiindcă cei doi devin practic un cuplu care trece prin toate clișeele unui astfel de film. Adică abia încep să se cunoască și are loc „bonding-ul” tipic, apoi devin cei mai buni prieteni, ca ulterior să se certe și să se despartă. Ca să… ați ghicit! Să se împace și ca cel care a greșit să își recunoască vină și să aibă parte de o evoluție personală.

Image result for funny people movie

Ce mi-a plăcut cel mai mult la Funny People e faptul că nu este o comedie forțată. Într-adevăr subiectul abordat este despre comedianți, dar drama din spate și realismul aparent care este redat m-a impresionat. Părerea mea este că Sandler a contribuit cu povești reale din viața sa care au fost adaptate în film. Asta mi s-a părut cel mai important factor, fiindcă astfel vedem puțin din spatele cortinei unui megastar de comedie și ni se arată unele aspecte pe care noi ca ”muritori de rând” le-am putea doar specula.

În mare nu am ce să reproșez acestui film fiindcă nu se dă drept ceva ce nu este. Cum, în mod ironic, se întâmplă cu filmele în filmele de comedie exagerată a lui Adam Sandler. Funny People m-a prins cap coadă pentru că povestea este foarte bine scrisă și redată, iar personajele lor sunt bine înrădăcinate în realitate și deloc exagerate.

Image result for funny people movie

Vă recomand acest film dacă vreți să vedeți ceva bun, deși nu extraordinar, care vă v-a face să râdeți pe alocuri, dar pe care îl veți aprecia dacă vă plac poveștile umane, reale și așezate.