Moto GP Catalan 2019 a fost a șaptea rundă de Grand Prix cu motociclete din acest sezon de curse. A avut loc pe 16 iunie la circuitul de Barcelona-Catalunya, din Montmeló. Sunt trei curse mari și late care au loc: Moto3, Moto 2 și MotoGP. La prima, piloții trebuie să termine 21 de ture pe o distanță de 97.2 km, la Moto2, 22 de ture în 101.8 km, iar la MotoGP, 24 de ture pe o distanță de 111 km. După cum vă puteți închipui, cea mai mare atracție o reprezintă MotoGP, unde concurează cei mai buni dintre cei mai buni.

Câștigătorii de anul acesta la MotoGP sunt: Danilo Petrucci de la Ducati pe locul 3, Fabio Quartararo de la Yamaha SRT pe 2, iar premiul cel mare i-a revenit lui Marc Marquez de la Honda. Iar ca să vă faceți o idee cât de rapid merg acești băieți, recordul de viteză de anul acesta îi aparține lui Andrea Dovizioso, cu un Ducati și a atins viteza de 348.1 de km\h. Vă puteți închipui cum e să mergi la o asemenea viteză fără să fii capsulat într-o mașină? Fiindcă eu nu pot. Dar acum, să trecem la motivul pentru care am pornit această povestioară.

 

Anul acesta, Lenovo a semnat un contract multi-anual de sponsorizare cu Ducati. În același timp, au decis ca în 2019 să prezinte pentru presă ultimele lor modele în materie de laptopuri, mini-pc-uri, casca lor de Realitate Augumentată și tehnica lor de protejare a datelor. Așa că atunci când au decis să susțină evenimentul de presă, Lenovo a găsit de cuviință să rezerve un loc și pentru Cavaleria. Tot ei s-au ocupat și toate detaliile deplasării și nu în ultimul rând, ne-au oferit mie și grupului acces VIP la evenimentul Moto GP. Acestea fiind spuse, m-am gândit să relatez din experiența mea, prin prisma unui necunoscător în domeniu.

Așadar, în prima mea zi am mers cu grupul la Circuit de Barcelona-Catalunya și ne-am întâlnit cu reprezentanți oficiali de la Ducati. Aceștia ne-au povestit despre parteneriatul lor cu Lenovo și despre cum folosesc tehnologii de vârf pentru a obține performanțe mai bune la curse.

În conferința de presă, am aflat că motocicletele folosite la Moto GP au zeci de senzori, iar după un asemenea eveniment, inginerii lor colectează date care măsoară între 60 și 80 de GB. Precum presiunea la roți, temperatura, viteza din timpul virajelor ori dacă o roată se învârte în gol la un moment dat și cum pot recupera timpi. Aici totul se măsoară în milisecunde, deci orice greșeală care ar părea infimă poate face diferența între locul 1 și 2. Nu mai vorbim doar despre pilotul, motocicleta și instinctele sale. Ba chiar în boxe au și protecție cu firewall, în caz că cineva ar vrea să facă un hack. În alte cuvinte, Moto GP este digitalizat aproape complet.

Ducati încă nu utilizează tehnologia de la Lenovo, dar urmează să folosească senzorii lor. Mai mult decât atât, au confirmat oficial că lucrează la un sistem de realitate augmentată care ar fi implementat în casca pilotului. Exact ca în jocurile video cu MotoGP, piloții vor putea vedea viteza, traseul, condițiile de vreme în timp real cât merg cu peste 200km/h. În alte cuvinte, vorbim despre viitorul care bate deja la ușă.

Revenind în prezentul nostru, pot spune că atmosfera de la circuit este una deosebită. Mai ales atunci când vezi cum aleargă acele super-motocicletele la 200-250 km/h. Singura „problemă” este că… ceea ce vezi cu ochii tăi se petrece până numeri la cinci apoi dispare. Nu apuci să vezi prea mult din cursă și trebuie să te uiți pe un ecran, exact ca cei de acasă. Ce-i drept, feeling-ul de a fi acolo, adică să simți în propriile timpane cât de tare poate urla o dihanie din asta pe două roți e ceva greu de relatat. Eu cel puțin nu pot hiperboliza destul de tare sunetul pe care îl scot monstruozitățile astea. Îți vibrează trompele lui Eustachio și încep urechile să te doară atunci când trec 20 de superbike-uri una după alta. Mă rog, asta dacă uiți să iei dopuri de la intrare, cum am făcut eu.

Ce pot spune despre experiența mea la Moto GP din Barcelona? Că a fost unică. Nu am fost fan a curselor moto și acum că le-am văzut în toată puterea lor, rămân tot nemișcat de acest sport. Ce am dobândit totuși este un respect enorm pentru el. De puține ori în viață ai ocazia să vezi un om care merge cu 250-300 km/h și care nu are un acoperiș deasupra capului. La un impact major, clar nu mai scapă întreg. Sportul este foarte periculos și oamenii ăștia au extrem de mult sânge în instalație de pot face așa ceva.

Acum nu am să mă apuc să strâng bani pentru bilete de anul viitor, dar am rămas cu o poveste pe care nu mulți se pot lăuda că o pot spune. Moto GP de la Barcelona a fost extrem de interesant și mă bucur că am putut să văd ce înseamnă. Acum vă las mai jos cu o galerie de poze din care puteți deprinde despre ce am vorbit până acum.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

You Might Also Like

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.