Black Ops 4 – Cel mai bun Battle Royale fără să fii tâmplar?

Ca shooter în 2018, ori pui modul Battle Royale, ori te lași păgubaș. Aici s-a ajuns. De aceea și Call of Duty Black Ops 4 a preluat acest stil prin modul Blackout. În următoarele minute voi vorbi puțin despre experiența mea alături de cea mai nouă formulă din seria Black Ops.

Dacă aveați impresia că fenomenul Battle Royale e pe ducă, vă spun că din păcate sau din fericire, abia începe. Impactul este atât de puternic încât coloși de neclintit ca Battlefield și Call of Duty recurg la modul Battle Royale doar ca să rămână relevanți. Așadar, am ajuns la varianta Blackout din noul Call of Duty: Black Ops 4. Ca să nu trag de timp până să ajung la concluzia finală, vă spun de pe acum că jocul e bun. Bun de tot, nu alta. Adică e practic PUBG, dar făcut cu calitatea inconfundabilă a celor de la Activision. Bineînțeles, jocul e doar în BETA și va fi îmbunătățit după feedback-ul jucătorilor. Dar ce am văzut până acum promite să fie ceva ce multă lume aștepta.

Mă rog, lumea căreia nu îi place să construiască. Cum sunt eu de exemplu. Am mai zis-o și o voi spune mereu fiindcă este adevărul. Respect enorm Fortnite. Dar pur și simplu nu pot înghiți mecanica aia de construit. Nu îi văd rostul. Poate o fi din cauză că sunt old school, adică bătrân și ursuz. Dar după părerea mea, dacă joc un shooter, atunci vreau să joc un shooter. Nu PUBG/Minecraft.

Iar modul Call of Duty: Blackout, care va fi introdus în joc pentru prima dată în franciză, alături de modul cu zombie și multiplayer-ul reimaginat, mi s-a părut să fie extrem de satisfăcător. Nu reinventează roata în nici un caz.  Dar are pneuri Pirelli de ultimă generație, crom pe jante, un luciu de îți poți face frizura de la barbă și după aia mai vine la pachet și cu mașina întreagă.

Nu e o diferență de la pământ la cer între el și PUBG. Până și grafica arată similar. Te arunci din elicopter cu dublu helix, ai același tip de hartă, același scop, poți juca în echipe de doi, trei sau patru, ba chiar are și un mod mai restrâns de joc pentru cei care vor să-și îmbrățișeze adversarii. Doar că în CoD mai apar și zombii, găsești bonusuri faine în timpul rundelor care te ajută grozav, ai elicoptere cu care poți zbura și toată experiența e în First Person. Adică vezi prin ochii personajului și nu poți trece la 3rd Person ca să vezi din spatele lui.

Dar ce face ca toate aceste lucruri să fie impresionante? Faptul că funcționează! Și mamă, mamă ce mai funcționează. În timpul meu din Beta nu am avut parte de lag sau scăderi în framerate. Adică nu mi-a sacadat sub nici o formă și a totul a mers foarte fluid. Asta este mega impresionant pentru Call of Duty. Gandiți-vă că ei s-au specializat pe hărți restrânse de 16-24 jucători în care îți lua probabil două minute pe ceas ca să ajungi dintr-un capăt în altul. Dar aici harta este impresionant de mare și am fost mega surprins să văd că grafica a rămas la standardele ridicate a jocului.

Puneți toate aceste lucruri cap la cap, adăugați faptul că mecanica de împușcat este una dintre cele mai bune din industrie, armele se simt fantastic, iar ce obțineți este o formulă corectă pentru o experiență Battle Royale fantastică…în care nu trebuie să ridici turnuri din tâmplărie PVC.