Quake 2 RTX pe un 2080

În urmă cu ceva timp, împreună cu Radu Neagu, am testat toate plăcile RTX care abia apăruseră. Dacă nu sunteți încă la zi cu tehnologia lor, în articolul anterior am menționat asta: ”pe scurt, Ray-Tracing este o tehnologie folosită la randarea animațiilor 3D care simulează comportamentul luminii din realitate, într-un spațiu virtual. Până acum, Ray Tracing era folosit doar în programele 3D care exportau animații. Odată ce clipul era gata, nu putea fi manipulat în timp real. Asta până acum. Fiindcă pe aceste plăci grafice se află anumite nuclee, separate de cele obișnuite, care pot procesa în timp real lumina din jocurile video. Asta face totul să arate mai real ca niciodată în jocuri video. Practic reprezintă un pas monumental din punct de vedere tehnic în lumea gaming-ului, cel puțin în teorie.”

https://youtu.be/f35mnP2DYvU

Am spus în teorie pentru că la acel moment, singurul joc pe care îl puteai juca cu RTX era Battlefield 5. Acum lucrurile s-au mai schimbat și din ce în ce mai multe jocuri au început să folosească această tehnologie. Rămân de aceeași părere ca și la început cu privire la RTX în jocurile video.

Image result for minecraft rtx

După cum spuneam, din ce în ce mai multe dintre jocurile de azi încep să folosească Ray-Tracing ca opțiune standard. Și mă bucur, pentru că altfel toți oamenii care au dat sume mari de bani pentru a achiziționa o astfel de placă nu ar fi beneficiat de mare lucru de pe urma lor. Mai mult decât atât, au început să apară tot felul de aplicații și programe pentru PC, unde poți seta chiar tu opțiunile RTX în jocuri precum Minecraft. Da, chiar și Minecraft a devenit un soi de reclamă neoficială pentru RTX. Dar nu „ne-am adunat aici” să vorbim despre Lego pixelat, ci despre un alt joc care mi-a dominat copilăria când mergeam la sălile de jocuri cu PlayStation 1 de lângă blocul meu: Quake 2.

Image result for quake 2 rtx

Primul impact pe care l-am simțit atunci când am pornit Quake 2 RTX a fost cel vizual bineînțeles. Se vede diferența de la cer de la pământ între versiunea clasică și aceasta, iar eu am fost mega impresionat. Dar nu doar de către partea estetică, ci și fiindcă pentru un joc din 1997, Quake 2 încă se menține foarte bine pe picioare. Nivelul de dificultate l-am găsit să fie ideal, senzația de împușcat este excelentă, iar sunetele care mi-au declanșat nostaliga au împachetat totul într-o formă pe care nu am mai simțit-o până atunci.

Image result for quake 2 rtx

Pentru că de multe ori chiar dacă vrei să rejoci un titlu vechi, când intri și vezi grafica, apeși ALT+F4 după 5 minute. În acest caz a fost fix opusul. De aceea sunt de părere că Quake 2 RTX este un joc excelent pentru 5 euro. Nu trebuie să scriu 10000 de cuvinte să vă conving, de asta video-ul de mai sus să vorbească pentru mine. Bine, vorbesc eu în el, dar ați prins ideea.