Filippo Loreti sau cum să ai o afacere de succes

Prima dată când am auzit de Matas Jakutis am aflat că este unul dintre primii zece oameni de succes din țările Baltice. Matas Jakutis și Danielius Jakutis sunt fraţii din spatele mărcii Filippo Loreti, o firmă producătoare de ceasuri accesibile, ce folosesc tehnologia modernă dar și un design modern. Au ridicat compania în 2014, după ce iniţial au încercat să găsească ceasuri high-end accesibile pentru ei înșiși. “Scopul nostru este de a aduce ceasuri accesibile, de înaltă calitate, celor care sunt plictisiți deja de brandurile mari, cât și de diverșii intermediari care umflă prețurile”, explică Matas.

Cum au reușit doi tipi la începutul anilor 2000, care nu au avut experiențe anterioare în domeniul ceasurilor, să preia industria și să ajungă milionari?

Preț scăzut, dar calitate înaltă!

Avantajul competiţional principal care îl deosebește pe Filippo Loreti de alte mărci de ceasuri este raportul dintre calitate și preț. Când cumperi un ceas dintr-un magazin de bijuterii, acesta este de obicei la un preț de zece ori mai mare decât prețul de producție. De exemplu, un ceas care costă o sută de dolari la ieșirea pe porțile fabricii ajunge în raft cu o mie de dolari pe etichetă, de regulă.

Această idee a rezonat cu pasionații de ceasuri de la nivel mondial. Frații Jakutis au avut un profit de aproape un milion de euro în timpul campaniei pentru prima lor colecție, performanţă care a durat până când tot ei au reușit să își doboare propriul record. Odată marcată şi această realizare, fraţii au organizat foarte bine lanțul de aprovizionare. Au folosit materiale practice, pentru a obține un aspect luxos si pentru a vinde foarte repede produsele. Astfel au ajuns sa producă ceasuri care costă mai puțin de 250$, de patru ori mai puţin decât preţul pieţei pentru acelaşi nivel de calitate. Şi asta a fost reţeta care a ajutat marca Filippo Loreti să atingă un profit uluitor, de 4.000.000 de euro pentru cea de-a doua colecție, care este acum în faza finală de producție.

Muncește pe brânci!

“Vreau să spun că trebuie să lucrezi între 80-100 de ore, în fiecare săptămână. Acest lucru îmbunătățește șansele de succes. În cazul în care altcineva lucrează 40 de ore și tu ajungi să lucrezi dublu sau chiar o sută de ore, chiar dacă faceți același lucru, trebuie să fii conștient ca vei obține în patru luni ceea ce el va obține într-un an”, spunea Elon Musk cu puţin timp înainte să-şi trimită în cosmos maşina sa Tesla.

Matas și Danielius au luat acest sfat ca pe un principiu de viață și aceasta a fost și abordarea pe care au decis să o aplice pentru brandul Filippo Loreti. Tot Matas spune că o comunicare directă cu clientul este cheia succesului. Clientul trebuie ascultat pentru a-i putea oferi ceea ce dorește. „Până la urmă, suntem tineri, astfel încât putem dedica mult timp cercetării, dezvoltării și controlului calității și suntem dispuși să punem în așteptare orice altceva din viața noastră”, încheie Matas.