Fiat 500e – Complet nou, complet electric

Deși poate părea că noul Fiat 500e ar fi înrudit cu modelul mai vechi, lansat în 2008, el e de fapt o mașină complet nouă, regândită de la zero să fie electrică. Fiat a luat problema mașinilor electrice în serios cu noul 500e, nu cum a făcut cu vechiul 500e care a fost disponibil doar în statele americane California și Oregon.

Pe noi ne-a bucurat faptul că noul 500e nu are nicio legătură cu vechiul model (care va mai fi vândut în paralel încă 2 ani) pentru că rezolvă o serie de probleme pe care le avea. În primul rând diametrul de bracaj este mult mai mic – cu vechiul 500, uneori trebuia să faci două manevre pentru a ieși din anumite locuri, inacceptabil pentru o mașină așa mică și care ar fi trebuit să fie ușor de manevrat.

La 500e nu mai ai problema asta. Nu e chiar la fel de manevrabil ca Honda e, dar este net superior fratelui pe benzină. Calitatea interiorului a crescut și ea, chiar dacă nu ai plastic moale nicăieri în habitaclu. Totuși, acum că există reglat pe adâncime al volanului, poziția de condus devine una mult mai relaxată și confortabilă – în vechiul 500, fie erai prea aproape de pedale, fie prea departe de volan și mereu trebuia să faci un compromis.

Cum ziceam, Fiat chiar s-a străduit să facă din 500e o mașină electrică competentă. Vine cu două variante de acumulator (42 kWh și 24 kWh) car oferă autonomie WLTP declarată de 320 respectiv 185 km și posibilitatea de încărcare rapidă cu 85 și respectiv 50 kW. Există și două variante de putere: 95 și 118 cp.

Noi am testat varianta cu acumulator mare și motorul mai puternic și chiar nu avem ce să-i reproșăm. Este o mașină clar mai bună, mai premium, mai sofisticată, una pe care nu ar trebui s-o ignori dacă ești în căutarea unei electrice mici pentru oraș. Dar mai bine te uiți la video ca să ai toate informațiile și părerile noastre despre 500e.