VIDEO – Tot ce trebuie să știi despre Mercedes-Benz EQC

Eu zic să zicem mersi pentru EQC, chiar dacă au trecut vreo trei ani de când Tesla se lăfăie deja în datoriile pe care le are de la Model X. Și e de înțeles. Mercedes-Benz nu are setea de afirmare a unui start-up. Ține pe spate sute de mii de angajați, alte sute de fabrici depind de succesul brandului. Așadar, vor să se asigure că ceea ce lansează merge bine și vine la un preț corect.

Iar EQC e foarte competitiv, spre deosebire de prețul modelelor Tesla. Sunt foarte mari șanse ca, ban pe ban, să capeți mai multă mașină în EQC decât îți ofera Model 3. O să-ți confirm asta la momentul lansării. EQC trebuie să dea încredere cumpărătorilor europeni. Avem reticență la nou:

`Auzi, șefu?! Da nu merge să bag și motorină-n ea?`

Sau

`Păi și cum adică s-o bag în priză?`

E nevoie de timp ca să educăm oamenii că electricele au potențial. Și ne trebuie și niște clinici de tratament pentru fobia de autonomie (range anxiety).

Și-mi place că e deja agitație pe piață. BMW a început să ia precomenzi pentru iX3, chiar dacă abia în douăzeci douăzeci ajunge pe piață. Audi E-Tron se fabrică deja. Ambii constructori au anunțat aceste lucruri la o zi după lansarea lui EQC.