Review film – Aquaman – Excepțional

Aquaman este de departe cel mai bun film din universul DC, de când au apărut filmele cu super-eroi. Bineînțeles că lăsăm deoparte trilogia Batman a lui Christoper Nolan, fiindcă nimic nu se atinge de The Dark Knight. Astăzi discutăm puțin despre cum Aquaman reprezintă un nou punct de referință pentru filmele din acest univers.

Filmul are o structură foarte bine pusă la punct. Începe într-o noapte furtunoasă în care o pe vedem regina Atlantidei, Nicole Kidman, eșuată la mal și rănită. Apoi este luată la adăpost de către păzitorul unui far pentru nave maritime. Bineînțeles că se îndrăgostesc și așa apare pe lume Arthur, regele de drept al tronului. Protagonistul nostru este întruchipat de către Jason Momoa. Pentru fanii Game of Thrones, a fost Khal Drogo.

De acolo, restul e istorie, cum se spune. Îl vedem pe Arthur cum crește, înainte să devină „Aquaman”, și cum este antrenat de către personajul lui Willem Dafoe ca să devină într-o zi regele Atlantidei. Povestea ați mai văzut-o în o groază de alte filme. Legenda eroului care nu își dorește drumul croit de către soartă, și îl refuză la fiecare pas. Ba chiar auzim replica „nu sunt rege” de multe ori în timpul filmului.

Bineînțeles că aventurile prin care trece Arthur îl mulează pentru a conduce regatul subacvatic, întocmai în pofida încercărilor sale de a nu-și îmbrățișa destinul. Pe lângă aceste întâmplări cu efect de domino, o avem și pe Mera jucată de Amber Heard. O superbitate de femeie într-un costum verde mulat și cu păr roșcat. Cu decolteu bineînțeles, fiindcă de ce nu. Mi s-a părut amuzantă alegerea imaginii ei, fiindcă mi-a adus aminte de mica sirenă. Deși la început relația dintre cei doi este tipic de distantă, toate aventurilor pe care le săvârșesc, îi aduce organic și inevitabil la o concluzie romantică.

Acțiunea este la cote maxime încă de când începe și nu se oprește aproape deloc pe durata sa. Efectele speciale sunt la superlativ, și sincer cred că au folosit toate animațiile generate pe computer din lume. Nu am văzut niciodată atâtea efecte vizuale. Nu o spun într-un mod negativ, dar la un moment dat am început să râd la cat de aglomerat era ecranul de la IMAX de tot soiul de bunătățuri vizuale.

Actorii își fac treaba de minune. Cel puțin nu văd pe altcineva să joace rolul Omului-Apă cum o face Jason. E mulat perfect pentru acest personaj. Anti-eroii m-au făcut să dau deseori ochii peste cap, cu ale lor replici ciudate spre penibile. Dar livrează acțiunea superlativă, necesară scenelor de lupte dintre Aquaman și ei. Sunetul de asemenea este extraordinar la IMAX și face tot ce se întâmplă pe ecran să fie cu atât mai verosimil. Anume, atunci când cineva este lovit, simți practic impactul din scaun. Vă garantez că nici în Avengers nu ați văzut atât de multă acțiune precum există în această peliculă plină de aventură și de replici demne de tot râsul. Într-un mod pozitiv, mă refer. Nu strică experiența, doar o face mai amuzantă.

În concluzie, mai spun atât: mergeți să îl vedeți. Luații și pe cei mici cu voi, fiindcă Aquaman este într-adevăr un film uimitor din punctul de vedere a experienței cinematografice.  Vă urez vizionare plăcută și numai bine.