Review de film – Love, Death + Robots de pe Netflix – EXCEPȚIONAL!

Love, Death + Robots este o serie animată de optsprezece episoade create de către Tim Miller. Regizorul din spatele lui „Deadpool”. Din ce am putut deduce, episoadele nu au o legătură directă între ele. Deși nu este exclusă ideea că ar face parte din același univers. Chiar din primele secunde am fost absorbit și nu m-am putut despărți de el până nu l-am dat gata. Binging, cum îi mai spunem noi „romglezii”.

17 episoade din 18 sunt extraordinare

Episoadele de sine stătătoare sunt de scurtă durată și variază oriunde între opt și șaptesprezece minute. Nu revedem personaje ori laitmotive între ele, ci fiecare prezintă o poveste intrigantă și bine spusă. În afară de unul despre un Hitler tânăr, în care s-a teoretizat la extrem ce s-ar fi întâmplat cu istoria dacă acesta murea în tinerețe, toate mi-au plăcut la nebunie. Aici pur și simplu nu am văzut vreun rost, ori vreun fir narativ de care să mă las absorbit.

Arată formidabil

După cum spuneam, seria este una animată care adoptă diverse stiluri. În primul episod de exemplu, vedem un CGI extrem de impresionant. CGI vine de la „computer generated imagery”. Noi le numim „făcute pe calculator”. Grafica sau estetica episoadelor de genul acesta sunt formidabil de verosimile. Se vede atenția la detaliu și grija cu care au lucrat animatorii 3D din spate. Știu destule despre ce presupune randarea 3D și vă pot spune că nu este ușor să obții acea fidelitate foto-realistică precum regăsim în Love, Death + Robots. Mai sunt și variații în stilul estetic, în care aspectul generat este unul 2D sau observăm îmbinări între 2D și 3D, simultan. Un episod chiar se petrece în viața reală, CGI-ul fiind prezent doar într-un loc fix. Anume, în congelatorul unui cuplu.

Poveștile mi-au plăcut enorm

Poveștile variază enorm între ele. În primul de exemplu, vedem o luptă între doi monștri controlați cognitiv de către oameni. Accentul cade pe transferul de conștiință, ori mai bine zis upload-ul de conștiință. În alt episod este vorba despre o călătorie spațială, unde echipajul unei nave a naufragiat într-o zonă a Cosmosului, în care trăiesc ființe ce se hrănesc din amintirile oamenilor. Acesta din urmă este un preferat de-al meu. Mai departe, vedem un episod în care unii soldați din războiul americanilor cu teroriștii sunt vârcolaci. Ori altul în care acțiunea are loc aparent la niște ferme, dar oamenii se luptă cu insecte uriașe, exact ca la finalul din Matrix 3.

Părerea mea este că Love, Death + Robots trebuie să se afle pe lista oricărui fan al animațiilor redate estetic excelent și a poveștilor science-fiction antologice precum regăsim din belșug aici.