Taxa auto a dispărut în primăvară, dar va primi o nouă formulă până la finalul anului 2017. De data aceasta, este plănuită o formulă care să nu mai fie discriminatorie, pentru a elimina posibilitatea unor penalizări din partea Comisiei Europene, așa cum s-a întâmplat în trecut cu variantele anterioare ale taxei auto, în toate formele în care a fost aceasta aplicată.

Ideea principală a noii taxe este să penalizeze posesorii autovehiculelor care au o normă de poluare învechită, adică tot ce este sub Euro 4, care livrează și emisii ridicate de CO2. Cilindreea acestor motoare va conta, așa cum era importantă și în trecut, dar un factor nou introdus va fi rulajul vehiculelor care vor fi taxate. Aceștia sunt factorii menționați de actualul ministru al mediului, Grațiela Gavrilescu, în elaborarea metodei de calcul a noii taxe, care ar trebui să formulată și prezentată în termen de două luni.

Probabil că vă întrebați cum vor fi taxate vehiculele deja înmatriculate, iar cea mai simplă soluție ar fi introducerea noului bir în impozitul auto. Din păcate, guvernanții nu au spus încă dacă vor apela la această soluție și, cel mai important, ce se va întâmpla cu vehiculele pentru care a fost deja plătită o taxă de poluare, în orice formă a sa, iar aceasta nu a fost încă recuperată. Ecuația a devenit mai complexă după posibilitatea recuperării banilor plătiți pentru timbrul de mediu pentru că vor ajunge din ce în ce mai mulți în situația în care vor primi banii înapoi și vor avea în continuare mașinile în posesie, tocmai gata să fie taxați din nou, dar altfel. Cei care au cumpărat în trecut autoturisme care aveau taxa plătită s-ar putea găsi într-o situație nefericită, care va implica plata acestui impozit mărit în contextul în care cel care a plătit taxa inițială și-a recuperat banii.

Practic, riști să fi cumpărat o mașină care avea taxa plătită, proprietarul vechi o recuperează și tu plătești din nou, în fiecare an, o altă taxă. Chiar dacă nu o recuperează acesta, tot vei avea de plată, probabil, deși guvernanții ar trebui să găsească soluții și pentru cei care dețin vehicule cu taxa plătită, dar care nu a fost recuperată.

În orice caz, este evident că noul bir este doar o soluție temporară pentru guvernanți să finanțeze diferite elemente ale aparatului bugetar, fără a îmbunătăți într-un mod real parcul auto al țării, care este din ce în ce mai bătrân.

Abonează-te la Cavaleria.ro pe Youtube

You Might Also Like

7 Comments

  1. 1

    Taxa nu a fost gândită de ai noștri în Germania din 2018 interzic norma de poluare Euro 4 adică 3.8 mil autovehicule după calculele lor ca sa scape de ele obliga celelalte stațe UE mai sărace sa facă taxa axa pentru a scăpa de tinichelele lor acum vorbesc doar de Germania în UE sunt foarte multe autovehicule (diesel) mă refer care trebuie forțat sa ajungă la noi deci în concluzie nu au fost ei atât de inteligenți sa inventeze aceasta taxa toată schema a fost pregătită . PS :și în Germania tot de aproximativ o luna sa decis ca și la noi așa mai din scurt

  2. 2
  3. 3

    Ok , vor bani de pe taxe dar sa faca ceva cu banii aia . Sincer, foarte sincer eu ma asteptam la asta era previzibil , nu ai cum sa scoti taxe sa maresti salarii si sa crezi ca o sa rezisti mult timp asa . Bugetul lor e dus de rapa . Ar merita sa fie chinuiti pentru ceea ce fac oameniilor care au un salariu mic spre mediu , sau chiar un salariu mediu .

  4. 4
  5. 6

    Taxa de poluare trebuie sa fie inclusa in pretul combustibilului. Cu cat consumi mai mult cu atat poluezi mai mult. Nu are nici o relevanta capacitatea cilindrica, norma de poluare sau rulajul. Restul sunt aberatii tipice politicienilor romani.

    • 7

      Deși este logică legătura dintre consumul de carburant și emisiile de CO2 și de alte noxe, dacă impui o asemenea măsură nu faci decât să scumpești tot ce este transportat pe roți într-o țară, riști să elimini locuri de muncă și ajungi chiar la scumpiri de alimente, servicii și materiale.
      Cum a fost și taxa de drum inclusă în prețul carburantului, dar există în continuare și rovinieta. Cum a fost și acciza pentru autostrăzi care nu a dus la nicio autostradă nouă sau la finalizarea celor care erau în lucru.
      Practic, nu ai garanția că se va întâmpla ce s-a promis cu banii tăi, oricum i-ai da la stat, iar asta este o problemă generală a administrației noastre, pe care o putem regăsi și în alte state, în alte forme.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *