VIDEO – Dacia Duster EDC – Răspunsul mult așteptat

DACIA DUSTER EDC

Modelul Dacia Duster EDC s-a lăsat așteptat încă de la lansarea primei variante a SUV-ului românesc. Mulți s-au plâns că gama nu este completă fără o transmisie automată, iar Dacia a răspuns. Mai târziu decât spera toată lumea, dar e mai bine așa. Marca din Mioveni nu s-a jucat și a pus o transmisie EDC de ultimă generație. Cutia automatizată cu două ambreiaje vine de la Renault și este cea mai modernă oferită vreodată de marca autohtonă. Un computer schimbă cele șase trepte de mers înainte și el face asta mai rapid și mai bine decât un om. Este o veste bună pentru cei care doreau confort și răspuns rapid la accelerație în toate situațiile din trafic.

Evident, există și compromisuri. În primul rând, nu poți încă să cumperi un Duster cu tracțiune integrală și transmisie automată. Probabil că nici nu va sosi unul până la apariția următoarei generații, însă chiar și așa, tot este bine, pentru că e un pachet competitiv pe piață. Momentan, cutia automată a lui Dacia Duster este oferită doar cu o motorizare diesel, de 110 CP, iar TCe-urile ar putea să fie integrate în viitor alături de această transmisie. Având în vedere că următorul Duster vine pe la sfârșitul lui 2018, este posibil să vedem toate aceste lucruri odată cu noua generație, pe care o vei putea cumpăra prin 2019. Cu puțin noroc, nu va fi cu mult mai scump decât actualul SUV argeșean. Duster EDC pleacă de la 17.700 de Euro cu TVA inclus cu mult sub concurență, de altfel. Iar prețul este pentru varianta serie-limitată Explorer, vârful gamei Duster.

Ce să vrei mai mult? Răspunsuri sunt destule iar piața auto este suficient de generoasă încât să răspundă mai multor exigențe și dorințe. Problema este că acele opțiuni sunt la un alt nivel de preț sau pentru a te bucura de ele, în același buget, ca la Duster, trebuie să faci un compromis serios la dimensiuni, gardă la sol, dotări sau la toate cele de mai sus.

Te las acum cu testul nostru.