SUA INTERZICE SAU CUMPĂRĂ TIKTOK? 🤯🔥🤯🔥🤯 – Mafia Monopolului

Hey TikTok, nu îmi place de tine, ori pleci ori vinzi afacerea! Cam așa sună ultimatumul lui Donald Trump vis-a-vis de zvonurile că TikTok ar fi banat în Statele Unite. De ce să fie banat? Mai ales că aproape 100 de milioane de americani îl accesează zilnic și este platforma cu cea mai mare și mai rapidă creștere din toate timpurile? Pentru că de aceea nu putem avea lucruri frumoase.

Puțină istorie, ce s-a întâmplat de fapt

Donald Trump s-a gândit el că în plină pandemie ar fi cazul să organizeze un miting, pro Donald Trump desigur, în care să își gâdile puțin alegătorii că deh, e campanie și în toamnă sunt din nou alegeri. Mai e loc de un mandat. A anunțat pe Twitter că oamenii își pot lua bilet direct cu telefonul și pot astfel ocupa cele 19.000 de locuri. Pe TikTok oamenii au început să se impulsioneze, la invitația unor conturi de K-Pop, să cumpere bilete la eveniment și apoi să refuze să meargă. În ziua evenimentului au participat mai puțin de 5000 de oameni iar Trump a fost foarte supărat din cauza asta. Atât de supărat încât a spus că se gândește să baneze TikTok din SUA. Lucru pe care îl va face pe 15 Septembrie dacă nu se oferă nimeni să îl cumpere.

De unde și până unde s-a ajuns la această discuție? Și cum? E complicat, de aceea sunt eu aici și vreau să îți aduc aminte să dai like acestui video înainte să mergem mai departe. Hai cu algoritmul!

Întrebarea este, poate Trump să baneze TikTok din SUA?

Da, la fel cum a făcut și cu Huawei. În America există o organizație numită Committee on Foreign Investment in the United States, care stă cu ochii pe companiile din orice alte țări, în special China, legat de activitatea lor și de cum își fac banii și mai important dacă își plătesc taxele pentru că funcționează pe teritoriu american. CFIUS a lansat anul trecut o investigație asupra TikTok pentru că zic ei, datele utilizatorilor creștini din SUA ajung în China și de acolo cine știe ce se întâmplă cu ele. Doar că nu sunt suficiente dovezi în acest sens.

Trump a trecut peste toate aceste investigații nefinalizate și a spus că TikTok nu poate fi controlat, din motive de securitate de o companie Chineză.

Stai, TikTok este ”chinezesc”?

Da, nu știai? Aparține de compania ByteDance care la finalul anului 2017 a cumpărat Musical.ly. Pe acela îl mai ții minte? TikTok se numește în restul lumii, iar în China acesta funcționează sub numele de Douyin. Aceeași mărie cu altă pălărie vorbind altă limbă. La fel ca și PUBG. E tot deținut de o companie din Asia, Krafton Inc. Coreea de Sud mai precis. Clash Royale e deținut de Tencent Mobile, care de altfel are și o parte serioasă din Spotify, 40% din Fortnite și implicit tot ce ține de Epic Games. Să mai continui? Nu cred că mai are rost. Bine, serios acum, ai vre-un gadget prin casă care să nu fie produs în China?

De ce am ajuns de la banarea TikTok la cumpărarea lui?

Pentru că e rost de făcut ceva bani, câteva miliarde bune pentru trezoreria Statelor Unite. Nu am spus-o eu ci Trump. În concluzie, noi, Statele Unite, nu ne place de tine, te dăm afară sau te cumpărăm. Da, te cumpărăm pentru că Microsoft, compania pe care Trump a menționat-o de două ori într-un minut este americană. Aceeași companie care a lipsit din motive necunoscute de la audierile anti-trust din ultimele zile, unde Amazon, Facebook, Google și chiar Apple trebuie să demonstreze statului american că nu dețin monopol asupra serviciilor sau produselor pe care le oferă.

Cum ți se pare această situație? O să spui că Microsoft e mână în mână cu Statele Unite. Păi și ceilalți nu sunt? Ei de ce sunt vizați?

Apropo, Microsoft deține LinkedIn, o platformă mult prea nișată încât nu contează atât de mult în social media. Odată cu achiziția lui TikTok ar avea un avantaj major asupra celorlalte companii similare. Facebook, Instagram, Twitter și chiar Apple.

Încă puțină istorie, alegerile din SUA de acum 4 ani

Ca să înțelegeți mai bine de au loc audieri ale directorilor celor mai mari companii din SUA, acum patru ani, la alegerile lui Trump precum și la cele preliminare au existat discuții masive cum că acestea au fost influențate din exterior, de către Rusia. Cambridge Analitica îți sună cunoscut? Da, știm cu toții că Rușii au o propagandă eficientă bazată pe teorii ale conspirației și că au mii sau zeci de mii de postaci, fiecare cu sute de conturi în social media. I-am văzut și la noi pe YouTube cu nickname-uri dubioase și cu teorii cel puțin stupide.

Implicațiile sunt și politice, desigur

Implicațiile nu sunt aici doar economice, personale ale lui Donald Trump, ci și politice. Tot ale lui. Termenul de 15 septembrie este fatidic. Pe 3 noiembrie au loc alegerile prezidențiale în SUA, iar Trump și-a dat seama cât de puternică poate fi vocea rațiunii. Pardon a oamenilor cu ceva mai mulți neuroni. Se teme că TikTok ar putea avea un efect sensibil în diminuarea voturilor către el. Și nu se teme de utilizatorii din SUA ci de tocmai acele personalități și de fanii de K-Pop. Crede că dacă TikTok devine o companie americană get-beget, fanii K-Pop nu vor mai avea acces la ea.

De ce ar vrea Microsoft TikTok?

Sunt multe motive dar principalele ar fi marea masă de utilizatori ai platformei și accesul la Inteligența Artificială din spatele filtrelor și mai ales a modului în care TikTok își curează acel For You Page. Funcționează exemplar și pe măsură ce te uiți la clipuri primești aceleași tipuri de conținut. Dacă de exemplu dai repede cu swipe după doar 2-3 secunde platforma știe să nu îți mai afișeze același tip de conținut. Dacă stai, dai like, și mai ales share ești pus într-o altă categorie pentru tipul de conținut pe care l-ai share-uit. Și tot așa.

În Concluzie

Rămâne să vedem ce se va întâmpla până pe 15 septembrie. Dispare TikTok din SUA sau e cumpărat de altcineva. Probabil a doua variantă, e o platformă prea importantă să renunțe la ea. Mai ales că ByteDance a declarat că TikTok va rămâne multă vreme aici. Știu ei ce știu.