În mod oficial, perioada de reduceri începe în fiecare an pe 15 ianuarie și ţine până pe 15 aprilie. Pe la noi, atât magazinele fizice, cât și cele online, au furat startul și au început să introducă prețuri promoționale cam de pe când încă se mai auzeau ecourile îndepărtate ale copiilor cu sorcova. Asta nu înseamnă că trebuie să îţi dregi mahmureala de Revelion cu o raită prin magazine în care să cumperi tot ce prinzi, doar pentru că e la reducere. Mi se pare cea mai proastă idee, chiar dacă perioada reducerilor este anotimpul meu preferat. Deh, cui nu-i place? Acum câțiva ani, cumpăram şi eu în primul val de reduceri tot ce nimeream, chiar și lucruri de care nu aveam nevoie, însă de-a lungul anilor am învățat să cheltui banii în mod inteligent. Mai exact, am învățat și să-mi prioritizez cumpărăturile și să las abia la urmă micile plăceri nevinovate.

Sunt trei pași elementari pe care îți recomand să-i urmezi pentru a ieși cât mai bine din sezonul cu preţuri tăiate.

  • Analizează prețurile din online și offline
  • Împarte în funcție de nevoi și categorii
  • Nu cheltui toți banii din prima

Analizează prețurile

Înainte să te apuci de aruncat cu banii în stânga și în dreapta, analizează piața. Vezi atât în magazinele fizice, cât și în cele online, ce prețuri sunt, cum stau cu stocurile, compară prețurile și fă-ți o listă. Este foarte posibil să găsești aceeaşi jachetă la 500 de lei într-un magazin fizic din mall, la 400 de lei în alt mall, iar în online la numai 200 de lei. Evită frustrarea de a întâlni ulterior un produs la un preţ mult mai convenabil decât cel pe care tocmai l-ai plătit. Ţine cont că există magazine care oferă reduceri şi mai generoase dacă plasezi comanda online, caz în care preţul mai coboară cu vreo 10 procente la următoarele achiziţii. Ține minte! Analizează oferta înainte.

Mai trebuie să știi că fiecare mall are un anumit flux de marfă, în funcție de zonă și de mărime. Mall-uri precum Băneasa Shopping City și Afi Palace Cotroceni au întotdeauna mai multă marfă și haine ceva mai sofisticate. Dacă acestea au avantajul unei varietăți mai mari de modele, minusul îl primesc la capitolul mărimi. Aici, fluxul de clienţi este mult mai mare și, evident, produsele se vând mai repede. Nu uita de aplicații. Majoritatea magazinelor au aplicații de mobil în care poți verifica stocurile și mărimile disponibile. Astfel, economisești timp și poți merge direct în magazinul unde au disponibilă mărimea ta. În plus, poți face listă cu produsele dorite și poți consulta periodic evoluţia prețurilor.

Împarte în funcție de nevoi și categorii

În primul rând trebuie să-ți faci o listă de nevoi. Una pe bune. Adică să te gândești temeinic de ce articole vestimentare ai nevoie cu adevărat, indiferent dacă vorbim despre articole scumpe, încălțăminte sau accesorii. La această listă mai poți adăuga unele lucruri pe care eu le numesc mofturi. Adică acelea de care nu ai neapărată nevoie, dar care îți plac și pe care ți le dorești. Ține minte, totuși! La lista cu mofturi ajungi doar după ce ți-ai epuizat lista de necesităţi reale. Doar nu vrei să îți iei pantofii ăia verzi cu picățele pe care să îi porți doar o dată, iar astfel să rămâi fără bani de o jachetă groasă.

În al doilea rând, este bine să împarți lista pe categorii. Am să-ți explic și de ce. Ideea este că magazinele introduc valuri periodice de reduceri, cam la fiecare două săptămâni în prima perioadă de discount, iar apoi chiar săptămânal. Dacă dai acum fuga în magazin, vei face economii consistente la produsele scumpe, iar la cele ieftine de numai câțiva lei. De exemplu, un palton îl poți lua cu 400 de lei, în loc de 600, în timp ce pentru o eșarfă vei plăti în jur de 60 de lei, faţă de 80. Ceea ce, din punctul meu de vedere, înseamnă foarte puțin. Așa că îți recomand să investești la debutul reducerilor mai mult în articolele pe care ți le dorești din greu, acelea pe care este probabil să nu le mai găsești după al doilea sau al treilea val de reduceri. Totuși, înainte de a începe să dai banii, aruncă un ochi prin două-trei mall-uri și vezi cum stau cu stocurile. Dacă jacheta pe care ți-o dorești se găsește în cantități mari, este foarte posibil să mai fie disponibilă și la al doilea val de reduceri. Însă, dacă este printre ultimele, fă-ți un serviciu și cumpără ţoala. Este foarte probabil să dispară în câteva zile.

Ideea este că trebuie să-ți îndrepți atenția către articolele importante, scumpe și ceva mai pretențioase. Nu-ți strica banii pe tricouri, eșarfe și șosete. O să găsești din plin astfel de articole spre finalul reducerilor și le vei lua la prețuri mai mult decât rezonabile.

Eu, de exemplu, încep cu articolele tipice sezonului rece, care sunt de regulă și foarte scumpe. Bocanci, paltoane, pulovere groase de cașmir, fulare și cardigane. În general cumpăr modele uni, clasice, ca să elimin riscul de a mă trezi că sezonul viitor moda s-a schimbat. Urmează apoi încălțămintea. Acest capitol este şi cel mai complicat. Bocancii și botinele sunt foarte scumpe, în primul rând, iar în al doilea fiecare tip de încălțăminte ţine de un anumit sezon, deci o pereche merge cinci-şase luni pe an. Dar și la acest capitol gândesc pratic. Sezonul trecut, am așteptat până la al doilea val de reduceri pentru a-mi lua o pereche de Timberland cu 399 de lei, faţă de 999 de lei. Sunt un model foarte versatil, deci o să ţină încă doi-trei ani fără nici un fel de problemă. Sezonul acesta mi-am îndreptat atenția spre o pereche de botine din piele întoarsă ce pot fi purtate și primăvara, dar și toamna. Aș fi vrut să mai aștept un val, dar era ultima pereche și cu siguranță n-aș mai fi găsit.

Nu cheltui toți banii din prima

Cea mai mare greșeală este să te entuziasmezi prea tare și să spargi toţi banii din prima suflare. Așa cum am mai spus, reducerile vin în valuri succesive, deci mereu va urma ceva şi mai bun. Dacă știi că nu te poți abține de la cheltuială, măcar evită mall-urile preţ de o săptămână de la începerea reducerilor. În plus, încearcă să păstrezi ceva bani şi pentru ultimele zile de discount. Vei avea o surpriză foarte plăcută când vei vedea că umpli sacoşa cu te miri ce bănuţi. Pune deoparte câteva sute de lei pentru accesorii mici, dar care-ți sunt de mare folos. Eșarfele și fularele alea care costă 100 de lei în plin sezon vor ajunge la 20-30 de lei în săptămâna finală. La acelaşi preţ te vor mai aştepta ochelari, mănuși, genți, ghiozdane și tot felul de alte accesorii. Răbdare să ai!

You Might Also Like

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *