Snapchat este noul catwalk din lumea modei

Întotdeauna vor exista știri despre modă. La televizor, pe siteuri specializate, bloguri, reviste glossy. Însă se pare că nu sunt singurele surse de informație spre care specialiștii se îndreaptă. Simt că se caută o schimbare, dar oare care este cea mai bună? Unii vor spune că așa cum a funcționat până acum este numai bine. Dar, apar și cei mai curajoși care sunt gata să revoluționeze modul în care am privit lumea modei până acum.

Trendul digital a început să revoluționeze orice domeniu. Astfel, în ultimul timp am avut de a face cu lansări de colecții pe Snapchat, precum și cumpărături pe Twitter în urma transmisiunilor live. Totul pentru a atrage atenția cât mai multor clienți din toată lumea. În loc de 100 de doritori de haute-couture din sala de prezentare, marile case de modă au acum acces la sute de mii de cumpărători din toată lumea. Totul datorită tehnologiei.

<<Dacă înainte evenimentele erau orientate către buyeri și “consumatorii adevărați” de “haute couture”, acum totul va fi la un click distanță de întreaga lume. De ce?! Scopuri comerciale: în loc de 200 oameni într-o sală, vei ajunge cu produsele imediat la câte zeci de mii. Interacțiunea cu utilizatorul se va rezuma la un simplu pop-up pe ecran cu mesajul “Buy this outfit now!”.>>  afirmă Alexandru Neștian, Business Development Manager la Zenonni România.

1442601133-the-burberry-snapchat-show

Și pentru că tehnologia creează viteză, Burberry a decis să facă una dintre cele mai importante mutări din ultimul timp. Poate chiar cea care va schimba cu totul lumea modei. Marea casă de modă a anunțat că va renunța la modelul clasic de vânzări care include ciclul de șase luni între prezentarea colecției și punerea în vânzare. Mai mult, brandul va comasa prezentările pentru femei și bărbați și va prezenta ambele colecții în același eveniment de două ori pe an. În septembrie și februarie. Și mai important este faptul că se va trece la strategie fast-fashion, adică fiecare piesă prezentată pe podium se va vinde online imediat, eliminând perioada de așteptare de șase luni dintre sezoane.

Care sunt efectele?

Până acum totul pare frumos, dar o asemenea decizie va influența toată lumea modei și fiecare brand în parte. Principalul motiv pentru care acest ciclu de șase luni există și acum este faptul că dădea timp designerilor de a estima stocul de care au nevoie pentru punerea în vânzare a hainelor, în urma feedback-ului primit după prezentarea colecției.

Prin eliminarea acestei perioade de probă, în care cei mai importanți clienți care erau invitați la prezentarea colecției plasau și comenzi, modelul de vânzări se schimbă drastic. Astfel stocurile de haine vor fi mai mari ca până acum pentru a anticipa cererile clienților. Acest model este mai riscant și implică  punerea la dispoziție a unui capital mare la începutul fiecărui sezon. Pentru o companie care valorează 7.5 milarde de dolari acest model nu va crea probleme mari, dar acest lucru nu poate fi spus și în rândul mărcilor care sunt la început. Astfel un singur sezon prost, poate însemna pentru aceste branduri mai mici și dezastrul financiar.

Și mai mult, acest model de afacere va restrânge posibilitatea brandurilor imitatoare să reproducă în manieră proprie brandurile prezentate. Și aici vorbim de branduri fast-fashion precum Zara sau H&M care se inspiră de la marile case de modă și încearcă să producă piese asemănătoare la prețuri accesibile. Astfel, această mutare va limita și accesul oamenilor de rând la ultimele trenduri.

Concluzie

Mai mult ca niciodată moda se îndreaptă spre noi orizonturi. Branduri precum Tom Ford sau Vetements au anunțat că se îndreaptă spre același model de vânzare spre sfârșitul anului 2016. Totuși, cu toate plusurile acestei mișcări, unele branduri nu vor fi în stare să facă această mutare și din păcate vor fi depășite de situație. Nu-i greu să vezi că marii jucători de pe piață își întăresc poziția și că cei mai mici vor fi înghițiți de acest val.

Este interesant de văzut cum va evolua lumea modei în aceste circumstanțe. Vor mai exista săptămâni ale modei în Paris, Londra sau New York? Oare ritmul cu care tendințele sunt create, vândute și uitate la fiecare șase luni va lua o pauză? Sunt întrebări la care abia aștept să aflu răspunsul, dar timpul ne va arăta tutror ce se va întâmpla.

Un lucru e sigur: e loc de schimbare.

 

 

 

 

 

.