Review de film | Hold the Dark de pe Netflix

Hold the Dark de pe Netflix nu este pentru toată lumea. Deoarece nu îl poți numi un film obișnuit. Nici măcar nu l-aș introduce în categoria de filme plăcute. Dar la ce excelează această producție este atmosfera sumbră și tensionată care te însoțește la tot pasul.

EXTREM DE BIZAR

Unul dintre puținele filme în care trailerul nu dă de gol absolut tot ce se întâmplă. Și asta este minunat în zilele noastre. Mă așteptam la anumite lucruri de la film, dar la fiecare treizeci de minute intriga lua o întorsătură de 180 de grade și înainte să îmi dau seama ce se întâmplă, apărea o alterare neașteptată a firului narativ. Care mă lăsa total surprins, învăluit într-o ceață mai densă decât cea de pe culmile munților din producție.

Filmul începe destul de lent și menține același ritm pe întreaga sa durată. Un scriitor primește un bilet de la o femeie a cărui copil a fost răpit de către o haită de lupi. Ea este sigură că băiatul nu mai este în viață. Fiindcă nu este singurul caz de acest fel, din satul fictiv Keelut din Alaska. Femeia l-a rugat pe scriitor să omoare animalele care i-au vânat băiatul. Aceasta ar fi o scurtă descriere a evenimentelor din primele minute.

PROTAGONISTUL DIN MUTE

Despre soțul ei plecat în război, pot spune doar: Doamne Sfinte ce personaj! Nu vreau să vă stric prea multe din experiență, dar dacă ați văzut Mute în care regăsim același protagonist, ciudățenia actorului este și mai accentuată în Hold the Dark. Aș vrea să vă pot spune mai multe, dar asta ar însemna să intrăm în domeniul spoilerelor. Ce pot „da din casă” totuși, este că dezvăluirea psihicului său este din ce în ce mai surprinzătoare și factorul de uimire crește exponențial cu desfășurarea firului narativ. Iar finalul este la fel de răstălmăcit și de ciudat precum începutul.

O EXPERIENȚĂ FORMIDABILĂ

Nu aș descrie Hold the Dark ca fiind plăcut de vizionat. Dar fără îndoială este o experiență memorabilă. Este genul de film pe care îl puteți vedea în grup, ca apoi să-l dezbateți ore în șir. Aș recomanda acest film oricărui cinefil. Concluzia mea, trebuie neapărat să îl vedeți!