VIDEO – Cum am ajuns să dăm bani pe filme?

Netflix a reușit ce au renunțat să mai mimeze că încearcă Poliția, ORDA și Interpolul. A făcut ca piratarea filmelor să scadă în țara noastră. Trăim vremurile în care ne vine mai ușor să dăm 10 euro pe un abonament în loc să ne batem capul să răscolim internetul după torenți (de multe ori) de slabă calitate. Desigur, mai sunt și alte motive la mijloc. Și nu, teama de poliție nu e unul dintre ele. E vorba despre nivelul de trai și disponibilitate. Vorba aceea: Eu când vreau să binge, eu binge! Să pierd o jumătate de oră cu download-uri în loc să văd încă un episod disponibil la un singur clic?

Ai putea spune că și YouTube funcționează.
Da, YouTube este platforma cu cel mai mare trafic din România. E gratis și mult dar nu are filme, seriale și buton pe telecomandă. De aceea își face banii din reclame în loc să ni-i ceară ca abonament lunar.

Românii, din marele orașe mai ales, preferă comoditatea de a plăti pentru un serviciu care funcționează în loc să mai caute soluții păcătoase. Ne-am obișnuit că filmele bune trebuie văzute pe marele ecran (cinematografele sunt și ele mai multe ca niciodată) iar serialele trebuie să meargă instant și să poată fi descărcate pe mobil ca să le vezi și în avion. Vă dați seama că începem să ne pese mai mult despre cum l-am văzut pe Thanos decât să aflăm deznodământul dintr-o versiune CAM cu subtitrări coreene?

Chiar ne civilizăm?

Eu cred că da. Începe să ne pese de calitate și abundență înainte de costuri. Pe un astfel de teren fertilizat cu orășeni de speță nouă au înmugurit nu doar HBO Go, Netflix dar și Spotify sau Uber, Taxify și alte servicii online de succes în România.

De aceea cred că viitorul sună bine pentru noi, creatorii de conținut. Ziua la care nici nu visam se apropie. Cea în care ne vom putea finanța direct de la spectatori, abonați, useri. Sincer acum, nu ai prefera să decizi tu și comunitatea ce urmează să vezi pe canalul nostru? Fără skip, fără bannere, fără reclame? Când luăm reclamă pe Cavaleria.ro, o facem de fiecare dată cu inima strânsă și ne gândim de 10 ori înainte să o executăm. Dar banii trebuie să vină de undeva dar dacă Yann Lafargue, Technology and Corporate Communications Officer la Netflix se ține de cuvânt, ai putea vedea conținut românesc destul de curând pe Netflix. De ce nu, chiar și de la Cavaleria…

Care e rețeta succesului și care sunt planurile Netflix în România află din interviul pe care l-am realizat în cadrul ICEE Fest 2018.