Google Mobilegeddon – Site-ul tău e pregătit pentru mobil?

Ai un website? Un blog? Atunci articolul acesta e pentru tine. Trebuie să știi că de la 21 aprilie Google a făcut o serie de modificări majore în algoritmul său de căutare. Prin urmare site-urile care nu oferă o experiență demnă de ecrane mai mici, smartphone-uri sau tabletă, nu vor mai fi afișate nici măcar în primele 10 rezultate ale motorului de căutare. Simplu și la obiect! Nu te poate citi lumea de pe mobil, sau se chinuie făcând asta, nu exiști. Logica din spatele acestei abordări e simplă:

Aproape 60% din traficul generat în ultima vreme vine de pe un dispozitiv mobil.

Google va favoriza astfel site-urile „mobile-friendly”, cele cu text mare sau care se adaptează după ecranul pe care e citit, link-uri ușor de urmărit, și site-uri care se adaptează după dispozitivul pe care sunt afișate. Modificarea a fost anunțată la începutul anului, oferind cel puțin două luni celor care dețin un website, să treacă la treabă.

De ce îi spune „mobilegeddon”? Pentru că această schimbare afectează milioane de site-uri construite probabil acum 10 ani, care sunt un chin pentru ochii și răbdarea cititorilor.

De ce se întâmplă asta?

Păi, în primul rând Google e o companie orientată către profit. Cum credeți că își permite să cumpere zeci de companii anual, și să vină cu zeci de servicii, majoritatea gratuite, pentru utilizatori? În plus, Android este sistemul de operare cu cea mai mare cotă de piață, și e tot al lui Google. E normal pentru companie să procedeze în acest fel. A așteptat câțiva ani pentru ca această mișcare de updatare a site-urilor pentru versiunea de mobil să ia amploare, iar acum a pus piciorul în prag.

Va fi dureros atât pentru companii și business-uri mici, cât și pentru bloguri neoptimizate, însă va afecta deopotrivă și site-uri foarte mari, unde costurile de implementare a unei noi interfețe vor fi pe măsură.

Privește partea bună a lucrurilor. Tu, ca simplu utilizator, cititor de site-uri de profil, vei profita de o experiență mult mai bună, indiferent ce telefon ai avea. Te vei concentra mai mult pe articolul pe care vrei să îl citești, vei fi mai puțin agasat de reclame și pop-uri, și tot așa.

Ce e de făcut?

Acum, probabil aștepți să îți ofer niște sfaturi, eventual să îți arăt și cum poți trece site-ul tău pe o platformă care să respecte cerințele respective.

Îmi pare rău, dar nu pot. Nu e un lucru foarte simplu. Nici măcar implementarea unei teme de WordPress, platforma pe care funcționează majoritatea blog-urilor, nu e chiar atât de simplă. Îți recomand însă să pui deoparte un mic buget, să suni un programator, și să îl pui la treabă.

Dacă ai o platformă dedicată, creată acum mai mulți ani special pentru website-ul tău, probabil e mai bine să muți toată informația de acolo pe ceva mai lejer ca WordPress.

Această schimbare este permanentă și te va afecta foarte mult de acum încolo. Probabil că ești conștient de faptul că Facebook nu este principala ta sursă de trafic, indiferent cât de mult ar da lumea share la articolele tale bine muncite.

Mai am timp?

Oricând este timp, desigur. Ai fost deja penalizat asta e clar, însă dacă faci ce trebuie, peste o lună, maxim două, traficul blogului tău ar trebui să revină la normal. Așa se spune, e drept, poate dura mai mult, însă din nou, e în avantajul tău să acționezi cât mai repede.

Verifică aici dacă blogul sau site-ul tău corespunde cerințelor Google. Dacă pică testul e timpul să suni un specialist, sau dacă te pricepi, citește documentația din contul de administrare Google, sigur ai primit notificările respective.

Acesta este un semnal de alarmă, și chiar dacă vine puțin mai târziu, sunt de părere că cei mai afectați de această schimbare sunt cei care nu știu de ea.