Geneva Motor Show 2015

Probabil neutralitatea Elveției, este percepută ca un fel de ”no man’s land” de către constructori… prin urmare își pot face de cap. Nu este nici Paris-ul, unde francezii epatează, nici Frankfurt-ul unde germanii încearcă să arate lumii că doar ei construiesc mașini. Asta dacă nu părăsim incinta Europei.

Salonul Auto de la Geneva are mari șanse să te cucerească, oricât de acru și ursuz ești. Este locul unde excentricitatea este la ea acasă, locul unde o mașinuță de golf pe care se cere 78.000 euro este un lucru firesc. Prin urmare, când vezi standuri pline de epitete și superlative, este foarte ușor să fii virusat preț de câtva ore și să joci rolul Cenușăresei.

Cu ce să începem? Păi cu ai noștri, apoi vedem pe cine ne mai pică ochii. Dacia a venit să sărbătorească la Geneva zece ani de succes, și face acest lucru în nuanța Cosmos Blue. Zece ani de succes european. Alianța Renault – Nissan pariază pe crossover/ SUV și pare a fi o soluție câștigătoare, polivalența unor astfel de modele fiind din ce în ce mai mult pe placul clientului european. Așa că în standul Renault l-am salutat Kadjar, un SUV care are multe de împărțit cu Qashqai, rămâne de văzut dacă îi va încânta pe clienți. Cei de la Nissan, după ce și-au înnoit garderoba de 4×4, au aruncat un ochi și la ce mai aveau prin curte și au zărit într-un colț Micra. Probabil nu au fost încântați de atitudinea micuței și au pus la muncă echipa de designeri… iar acum vorbim despre Nissan Sway Concept, un fel de preview a ceea ce va fi mașină de clasă mică la niponi.

geneva-2015-cavaleria-11

geneva-2015-cavaleria-10

Ford a decis că o nouă debarcare americană în Europa nu poate face rău nimănui, sau în nici un caz lor… așa că Geneva a fost locul unde ovalul albastru a epatat cu superbul concept GT, Mustang fiind deja o realitate europeană. Focus RS îi va bucura deopotrivă atât pe proprietari cât și pe vânzătorii de consumabile… benzină, ambreiaje, plăcuțe de frână, pneuri…

geneva-2015-cavaleria-01

Geneva nu este locul unde să poți privi peste standuri pentru a încerca să joci rolul unui analist de piață auto. Nu poți face acest lucru când jumătate din standuri sunt pline de agregate cu peste 500 CP, pe alocuri și 1.500 CP. Să nu vă aud că astea sunt tendințele actuale… eu văd la TV reclame cu modele de un litru. Ne-am luat adio de la Bugatti Veyron, un model care a ajuns în garajul a 450 de clienți și care în medie a scos din buzunarul clienților peste 2,3 milioane euro. Chapeau bas, Bugatti Veyron! Viitorul stătea aproape spate în spate cu standul Bugatti… Koenigsegg Regera: 1.500 CP şi 0-400 km/h în 20 secunde!!!

geneva-2015-cavaleria-15

geneva-2015-cavaleria-16

Pe ce ne-a mai poposit privirea și a primit ok-ul Cavaleria? Porsche GT3 RS și Cayman GT4, două agregate pur sânge. Audi R8 V10 Plus… versiune ”pentru elvețieni” de 610 CP ceea ce pe meleagurile noastre se numește ”full option”. Chevrolet Corvette Z06 pare un model evadat din cursele de anduranță pe drumurile publice. În standul VW am descoperit un Sport Coupe Concept GTE… ceva ce anunță viitoarea generație CC. Un da și pentru Passat și Golf Alltrack. Honda a furat o parte din show cu noul Civic Typer R și NSX. Mercedes a venit cu GLE, primul rival cu acte în regulă pentru a doua generație X6. În stand la Toyota ne-am împiedicat de o mașinuță pe care am vrut inițial să o trecem cu vederea, dar de fapt ne-am dat seama că este noul Avensis. Un model ce afișează o linie ceva mai îndrazneață decât terna sobrietate a generațiilor anterioare.

geneva-2015-cavaleria-08

geneva-2015-cavaleria-12

geneva-2015-cavaleria-06

geneva-2015-cavaleria-13

Dacă ajungeți la Geneva în mod cert nu trebuie să evitați standurile garajelor de tuning. Veți descoperi modele absolut fabuloase dar și unele chestii care pot fi considerate o ofensă. Noi am clacat în fața unui Mansory Garia, o curiozitate ce va fi produsă în doar șapte exemplare, fiecare model având un preț de bază de 78.000 euro. Dar despre asta vă vom povesti într-un alt material dedicat ”excentricelor”.

geneva-2015-cavaleria-03

geneva-2015-cavaleria-02

geneva-2015-cavaleria-04

geneva-2015-cavaleria-05

geneva-2015-cavaleria-09

geneva-2015-cavaleria-17

geneva-2015-cavaleria-14