[Galerie Foto] Salonul Auto de la Paris

Acum o lună, la Paris era cald și frumos, acum la Paris este acea toamnă umedă, rece și gri din filme. După euforia premierelor, cam ce a însemnat salonul auto de la Paris.

Eu mă rezum la a vă prezenta salonul din perspectiva unui jurnalist care nu mai transpiră de emoție în fața fiecărui stand, nu își face o misiune din a urca în fiecare model expus…

Franța și Germania și-au împărțit elegant amabilitățile și alternativ găzduiesc cel mai mare salon al Europei. Francezii, puțin mai exuberanți… l-au botezat Mondial de l’Automobile, germanii, mai pragmatici… doar Frankfurt Motor Show.

După o isterie de câțiva ani, febra modelelor hybrid s-a mai domolit. Un salon unde vehiculele plug-in, plug-in hybrid sau doar hybrid nu au mai fost atât de mult în centrul atenției. Cauza? Au devenit o prezență obișnuită în trafic, și nu mai găsește nimeni un titlu de glorie în a face un scop în viață din ele. Oricum la ei este ceva firesc o compactă sau subcompactă care rulează EV între semafoare. Dar partea bună este că nu am mai văzut standuri verzi și albastre asortate cu un alb lăptos… totul pentru a-mi induce mie, vizitatorul, impresia că bandajez Terra dacă investesc într-un astfel de model. Mai trebuie să se domolească febra asta nebună cu modele premium și mulți cai putere, să mai văd lansări cu mașini pentru oameni normali. La Paris, în categoria mașini pentru oameni normali aș putea include Renault Twingo, Skoda Fabia, Nissan Pulsar, Dacia Dokker Stepway și Lodgy Stepway, Hyundai i20, Opel Corsa și… cam atât. Încet, dar sigur, vom ajunge în punctul în care nu vor mai exista diferențe în funcție de piață sau continente. Vor fi aceleași modele dar cu motorizări adaptate piețelor. În teorie ar trebui să asistăm la apariția unor modele mai ieftine. Producătorii investesc în dezvoltarea unui singur model, dar în mod cert acest calcul nu se va regăsi în showroom-uri. Minusul ar fi că vom conduce mașini ceva mai neutre din punct de vedere al caracterului și personalității, iar cum noi europenii suntem ceva mai ”virili” la volan, s-ar putea să fim ușor dezamăgiți de anestezierea unor modele. Dar să încheiem acest capitol al globalizării într-o notă pozitivă, iar aceasta astăzi se numește Mustang. Noua generație Ford Mustang va fi comercializat și în România.

Altceva de la Paris? O mică febră a introducerii a cât mai multor gadget-uri în automobil, a cât mai multor display-uri. Audi a renunțat la tabloul clasic de bord în favoarea unuia care integrează tot, noul Volvo XC90 și Renault Espace pun în mijlocul planșei de bord o tabletă cu o diagonală generoasă… cred că mai avem de îndurat ceva experimente până se va găsi calea ce va fi adoptată de toți constructorii.

Foto: Tiberiu Mînzu