Formula Predator – Monopost la preț de Logan

Pentru mine, cel mai important lucru din viață este experiența. Niciodată nu alerg după bunuri. Și-ți recomand și ție să faci la fel. De-asta, la două luni după ce am pus combinezonul pentru testul cu Formula Predator, simt fiori prin tot corpul. Inima îmi bate mai tare decât dacă aș fi ieșit la alergat. Nu o să uit niciodată senzația trăită la volanul unui monopost, fie el cu doar o sută de cai putere.

Experiența. Ține minte asta. Este cea care ne aduce amintiri. Pentru mine, a fost experiența anului. Și cred că și pentru George.

Ce este Formula Predator? Un monopost de 400 de kilograme și o sută de cai putere. Deci raportul de putere la greutate bate un hot-hatch din zilele noastre. Nu are electronică, nu are un scaun propriu zis, și are trei frâne. Două discuri pentru roțile din față, unul pentru axul spate. Atât. Sunetul demențial e scos de motorul de Honda Hornet. Cel de pe monopostul meu are 13 ani. Eram clasa a 6-a acum 13 ani.

Ideea unui astfel de monopost e al lui Corrado Cusi, italiano vero din Reggio Emilia. A vrut să facă o mașină de circuit ieftină. Atât pentru cei care vor să se distreze, dar și pentru cei care caută o competiție ieftină. Cu două seturi de anvelope Avon, poți să duci un sezon.

Noi am testat monopostul pe circuitul de la Adâncata, Ialomița. Cei de la Smart-Driving le-au adus pentru că organizează și o competiție, cu același nume, Formula Predator.

Dacă vrei să te distrezi și tu, costă vreo 650 de lei/15 ture. Atenție, însă! Și eu m-am lăsat păcălit de dimensiunile și puterea prădătorului. Nu e doar un kart mai mare. A fost suficient să apăs puternic pedala de accelerație ca să-mi dau seama că e o bestie. Fiecare schimbare de viteză o simți ca și cum cineva te împinge de la spate când nu te aștepți.

Pe măsură ce ajungi tot mai aproape de limită, prădătorul devine și mai bătăuș. Frânele se blochează pentru că nu au ABS, iar ieșirea din curbă, trebuie s-o faci cu moderație. Îți dau un sfat, nu te grăbi. Mai ales că spatele vrea să te depășească. Cu mine nu i-a mers.

Experiența noastră e aici:

Un clip de circuit cu mine la volan, în POV: