Gustarea este cea mai delicioasă masă, dacă mă întrebi pe mine. În același timp e și cea care se poate depune cel mai repede. Nu o vedem ca pe un fel de mâncare ci ca pe o recompensă că stăm la muncă, ceva care să ne trezească din amorțeală la birou. În același timp, tot la snacks ne gândim la cea mai mică senzație de foame, ca să mai amânăm un pic masa. Greșit!

”- Parcă aș mânca ceva!”

Doar că un croissant cu umplutură de cacao are peste 440 de calorii la o sută de grame. O gogoașă are grăsimi cât să ungi și pe pâine și să mai rămână și pentru șolduri. Lipidele și glucidele fac aproape 70% din produs. Un baton cu ciocolată și alune se apropie de 500 de calorii la o sută de grame. Cele două au deja jumătate din consumul zilnic al unui adult (2000/kcal pe zi). Poți înlocui pofta de dulce cu un grapefruit, care are doar o sută de calorii. Dacă printre acestea mai bagi și-un suc, ai deja aproape 200 de grame de zaharuri. Doctorii nu recomandă mai mult de 30 de grame. Zahărul în corp dă senzație de plăcere, iar creierul va cere fără oprire. Și așa apare senzația de foame cu câteva ore mai devreme. E valabil și pentru băuturile carbogazoase, care trebuie privite tot ca aliment datorită conținutul mare de zahăr și calorii.

Așadar, vine prânzul și vrei prima gustare. Ce faci? Mănânci deștept:

        Migdale

Atenție, însă! Pe principiul Hagi Tudose, îți recomand să numeri câte migdale manânci. Nu mai mult de 20-25. Asta înseamnă cam 160 de calorii, patru grame de fibre și șase de proteine, ultimele pentru mușchi. Și sunt sățioase, poți să amâni cu câteva ore una dintre mesele de peste zi, dacă migdalele îți sunt gustare.

        Grapefruit 

Un singur fruct vine cu doza recomandată de Vitamina C, scade nivelul de insulină și te poate ajuta să slăbești. Doar o sută de calorii per fruct. Dacă-ți plac sucurile cu zahăr o să-ți taie pofta imediat.

        Struguri

Sunt ușor de găsit în orice anotimp și sunt înlocuitorul perfect pentru orice prăjitură artificială. Chiar dacă au conținut mare de zaharuri, sunt din natură. Un ciorchine are undeva la o sută de calorii.

        Popcorn

E considerat și un aliment minune. Este bogat în fibre și proteine și-ți poate satisface pofta te ronțăit dacă te-ai obișnuit să mănânci în timp ce urmărești un serial. Îți recomand să-ți faci tu singur floricelele acasă, cu câteva picături de ulei și nu apela la cele care se fac la microunde. În special la cele cu arome. E ca și cum ai pune bacon în salata care te ajută să slăbești.

Lista cu gustări sănătoase e foarte lungă. Mai poți adăuga aici un iaurt grecesc sau chefir, hummus și măr. Și toate sunt alimente ușor de cumpărat, care pot fi păstrate în frigiderul de la muncă. Și sunt de părere că mai bine mănânci o prăjitură decât să bei un suc carbogazos.

 

You Might Also Like

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.