Review de film – The Umbrella Academy | Netflix

The Umbrella Academy îmi amintește de filmul Watchmen, într-un fel. Și asta îmi place foarte mult la el. Este misterios, ciudat, cu picioarele pe pământ, iar eroii din serial sunt dominați de trăsăturilor lor omenești și nu reprezintă tipologiile clasice de eroi precum Superman sau Batman. În alte cuvinte, The Umbrella Academy merită vizionat până la capăt.

În octombrie 1989, 43 de femei din jurul lumii au născut. Singura problemă este că nici una dintre ele nu era însărcinată când a început ziua respectivă. Așa începe povestea din serialul The Umbrella Academy și de acolo, lucrurile își mențin această traiectorie a supranaturalului.

Image result for umbrella academy screens

Un om de știință începe să colinde lumea și încearcă să îi adopte cât mai mulți dintre ei. Aparent, scopul lui este să formeze o academie în care îi învață pe toți să își folosească puterile pentru binele umanității. În acest aspect nu diferă foarte mult Profesorul X din X-Men, dar nu mă deranjează similiaritatea narativă. Precum, nu mă deranjează nici faptul că intriga predominantă este sfârșitul lumii care pare inevitabil, o temă pe care am întâlnit-o și în serialul Heroes.

Image result for umbrella academy

Așadar, fiecare dintre acești copii au crescut mari și aparent toți au probleme emoționale, declanșate de răceala și strictețea cu care au fost crescuți de către tatăl și mentorul lor. Lucru care mi se pare ciudat la niște oameni cu superi puteri, fiindcă odată ajuns la vârsta de 30+ de ani și începi să ai viața ta proprie, de ce ai rămâne ancorat în copilărie?

Mai ales că ai super-puteri, nu vinzi covrigi la colț de stradă. În fine, problema mea cu acest lucru este că se pune mult prea mult accent pe partea aceasta cu sechelele psihice și îi reduce pe toți niște entități ranchiunoase care pur și simplu nu pot trece peste unele lucuri și devin definți de ele. Bine, pe unii nici nu îi blamez la ce au trebuit să suporte din cauza tatălui lor, dar chiar și așa.

Image result for umbrella academy

În orice caz, destul cu cursurile de psihologie și să trecem mai departe la acțiune. După cum spuneam, fiecare personaj din cei rămași în viață are super-puteri. Unul este extrem de puternic, altul poate vorbi cu morții, o femeie poate influența pe oricine să facă orice, mai regăsim o maimuță majordomn care este hiper-inteligentă, o mamă robot care a avut grijă de ei cât erau copii, altul poate sări în timp, iar în cele din urmă aflăm că un anumit personaj nu are nici o putere. În cazul din urmă, firul narativ și intriga sunt mult mai complexe decât ni se arată în primele episoade.

După cum am spus, tema principală este prevenirea sfârșitului lumii de către acești eroi defecți. În fiecare episod, motivele pentru care s-a produs acest cataliclism devin din ce în ce mai clare, dar în același timp totul se complică. Mai ales din cauza călătoriilor în timp care te fac uneori să te scarpini în cap și să reiei tot ce ai văzut ca să înțelegi mai bine.

Serialul este bun, îmi place, deși putea să fie fantastic. O nemulțumire pe care o am este faptul că am fost puțin dezamăgit de cum au fost scrise și regizate unele scene care ar fi trebuit să fie mega tari, dar rezultatul lor a fost extrem de anti-climactic. Când veți vedea scena cu bătaie din Academie, veți înțelege la ce mă refer.

Ce mai rămâne să spun este că The Umbrella Academy merită văzut, mai ales că este la 2-3 click-uri distanță. Intriga rămâne în picioare până aproape de finalul sezonului, actorii își fac foarte bine treaba, mai ales „drogatul” și „copilul”, iar efectele speciale, deși puține, se împletesc bine cu povestea. Vi-l recomand fiindcă este foarte bine regizat și filmat, chiar dacă uneori îți vine să urli la ce se întâmplă fiindcă ai fi preferat lucrurile altfel.