Review de film | South Park Sezonul 22

South Park este o serie care mi-a definit copilăria. În 1999 am dat întâmplător pe defunctul Atomic TV și rula acest serial. Acum, la 21 de ani de la prima difuzare, ne trezim cu sezonul 22 și m-am gândit că i-ar prinde bine un review. Fiindcă e amuzant și bun.

Primul episod are ca temă principală împușcăturile din școlile din America. Sharon înnebunește când aude despre aceste atrocități. Doar că restul orașului aparent nici nu consideră asta ca fiind o problemă reală. Fiind atât de obișnuiți cu astfel de știri. Pe durata întregului episod toți dau vina pe Sharon că se implică atât de mult în asta pentru că ar fi la menstruație, ori la menopauză. Absurditatea iese și mai tare în evidență atunci când, după tot circul pe care îl face, la final propriul său fiu este împuscat, iar ea spune că nu este sfârșitul lumii și că a exagerat din cauza hormonilor. Un moment în care rămâi pur și simplu uluit.

În episodul doi, ironia vine sub forma glumelor pe care le face tot orașul la biserică. Anume despre pata pe care o poartă preoții catolici legat de subiectul băieților de altar. Dacă ar fi fost o replică în serial, pata, preoți și copii ar fi făcut subiectul unei glume extrem de nepotrivite. Dar amuzante în același timp, fiindcă nici ce fac preoții catolici nu e potrivit. Episodul trei m-a plictisit ceva teribil. Nici personajele pe care se pune accent nu m-au interesat vreodată și nici acțiunea nu are vreo strălucire. Nu mi-a schițat nici un zâmbet și nici nu vi-l recomand. Episodul patru este interesant, dar nu m-a dat pe spate. În orice caz, evoluția firului narativ a fost interesant de urmărit.

Al cincilea episod, despre Halloween, a început fantastic. Scuterele electrice sunt obiectul atenției și misterul din jurul apariției lor rămâne un deliciu pe întreaga sa durată. Lucrurile iau o întorsătură demnă de filmele thriller de calibru greu. Mă bucur să spun că s-a încheiat la fel cum a început. Episoadele șase și șapte se concentrează pe două lucruri. Red Dead Redemption 2 și ManBearPig. Adică creatura numită OmUrsPorc. Da, sună ridicol și într-adevăr este. Dar firul narativ și structura scenariului ale celor două episoade aduce o seriozitate fantastică experienței. A, da. Apar Satana și Al Gore. Pe cât de nebunesc sună totul, vă garantez că duologia este inedită.

Corectitudinea politică și exagerea nefondată științific este satirizată în episodul 8 și chiar mi-a plăcut. Fiindcă metafora vine sub forma unor bebeluși corecți politic care fac scandal și nu spun absolut nimic în esență. Exact ca variantele lor adulte din viața reală. Doar se plâng foarte mult și lumea cedează presiunii ostilităților lor. Ultimele două episoade din South Park sezonul 22 țintesc către Amazon și către sistemul capitalist din spate.

Precum mulți dintre noi suntem familiarizați cu salariile mici din corporațiile mari, așa și aici locuitorii orașului observă înțepătura nepăsării. Așa că se hotărăsc să între în grevă, declanșând niște evenimente total bizare. Dar umorul nu încetează. Mai ales că tot orașul este ocupat fumând iarbă legală. Jeff Bezos, directorul de la Amazon, ne ascultă pe toți prin Alexa și se raportează la toți clienții săi doar ca niște entități consumeriste finite exploatabile.

În concluzie, sezonul 22 este unul interesant. În afară de episoadele 3 și 4 peste care puteți sări. Umorul tipic South Park este mai rafinat ca niciodată, iar alegoriile demonstrează cât de cerebral este scris scenariul. Că tot urmează să avem cu toții mult timp liber, vă recomand un binge cu South Park. Mai ales că la final, Alexa îl omoară pe… Doar nu credeați că spun, nu? Vizionare plăcută și sărbători fericite!