Sunt șofer în București și în fiecare dimineață înainte să mă avânt pe patru roți în trafic, mă gândesc: câte ore voi mai petrece astăzi la volan? Inițial, credeam că fac eu ceva greşit de tot nimeresc în punctele cele mai aglomerate din oraș. După ce am schimbat traseul de mai multe ori și n-am văzut vreun rezultat pozitiv, m-am pus pe cercetat și am aflat crudul adevăr: la capitolul trafic, mândra noastră Capitală figurează pe un loc fruntaş într-un top deloc onorabil.

Ce-i cu acest trafic?!

Mai exact, în 2016, potrivit indicelui anual de trafic realizat de TomTom Telematics, Micul Paris cu iz de mici și de sarmale era al şaselea oraş din lume din punctul de vedere al aglomeraţiei rutiere. Din cauza ambuteiajelor provocate de maşinile în proporţie de aproape unu la unu cu oamenii, dar și ca rezultat al infrastructurii depăşite istoric, timpul de deplasare cu maşina, în Capitală, creşte zilnic, în medie cu 51 de minute, comparativ cu situaţia ideală a unui trafic fluid. Ceea ce avem doar de minivacanţele bugetarilor sau dimineaţa pe la ora trei.

Un lucru este clar: cineva trebuie să facă ceva. Și când spun cineva, mă refer la fiecare dintre noi, atâta timp cât promisiunile Primăriei și cele ale Administrației, legate de problema traficului, au caracter sezonier și expiră simultan cu finalul campaniei electorale.

În căutarea unei variante

O primă variantă ar fi mijlocul de transport în comun, însă orice om sănătos la cap ştie că e doar o propunere ipotetică. De ce? Pentru că autobuzele, tramvaiele şi troleibuzele niciodată nu vin la timp, sunt mereu aglomerate şi populate cu hoţi de buzunare. Asta, evident, i-a împins pe mulţi călători să devină ei înşişi conducători auto şi, deci, să mai adauge câte puţin la infernul din trafic. Un cerc vicios, dacă ţinem cont că mijloacele RATB vin când se îndură Dumnezeu şi din cauza traficului supra-aglomerat .

Am optat, aşadar, pentru o altă variantă, care s-a dovedit de succes în toate ţările occidentale. Nu este cine ştie ce inovaţie și nici măcar nu e rezultatul minților noastre sclipitoare. Bicicleta, căci despre ea este vorba, reprezintă o opţiune pentru nordicii care pedalează de zor – inclusiv regele Danemarcei se dă cu bicla şi nu-i mai cad epoleţii. E drept, infrastuctura lor este mult mai prietenoasă cu bicicliştii, cum prietenoasă este şi cultura respectului pe asfalt.

Cu bicicleta inchiriata prin traficul din Bucuresti

Înapoi, deci, la oile noastre! Eu şi colegul meu Eduard am început febril căutările. Să cumpărăm o bicicletă nouă? Ni s-a părut cam scumpă, chiar și una de nivel mediu. Să luăm una second-hand? Nu, pentru că există riscul să ne caute pe acasă vreun viking supărat-foc, însoţit de un agent de la a şaptea. Când era să ne pierdem speranța, ceva ne-a luminat! Era lampa unui biciclist, căruia îi tăiasem calea pe pista dedicată, dar odată cu ea a venit şi o idee bună. Hai să închiriem o bicicletă! Zis și făcut! Ne-am pus pe pedalat prin hăţişurile internetului.

Soluțiile și impresiile noastre despre serviciul de închirieri biciclete, în videoclipul de mai jos.

Abonează-te la Cavaleria.ro pe Youtube

Noi am încercat serviciciile celor de la I’Velo și celor de la aventuria.ro. Mai există și alte servicii de acest gen în București, așa că îți las mai jos o listă cu site-uri de unde îți poți lua mai multe detalii:

Tariful normal este de 60 de lei/zi, însă pentru zilele lucratoare, de luni până joi se aplică o reducere de 20%. Pentru gama MTB Classic, seria basic, prețul este de 60 de lei pe zi, iar pentru seria top pretul este de 100 de lei pe zi, iar pentru gama Cross&Trekking, seria top, pretul este tot de 100 de lei pe zi.

Centrul se află în apropiere de București, în Ciorogârla. De aici poț închiria online cursiere , MTB 26″, MTB 29″și biciclete de Trekking. De luni până joi, tariful este de 50 sau 60 de lei, în funcție de modelul ales, dar poți opta pentru un pachet de trei, cinci sau șapte zile cu prețuri cuprinse între 100 și 240 de lei.

Acest centru de închirieri biciclete este util în cazul în care vrei să faci o plimbare în afara Bucureștiului, pentru că oferă în plus ghidaje, tururi organizate prin țară și, în plus, asigură inclusiv transportul bagajelor. Tururile durează între două și unsprezece zile de cycling, în următoarele zone: Maramureș, Harghita, Transilvania, Dealu Mare, Dunăre, Tușnad și Rarău. Cu bicicleta inclusă prețul variază între 752 și 864 de euro.

Ps: Nimeni nu a fost rănit în timpul filmărilor! Nici măcar eu, deși era să cad de minimum douăzeci de ori.

You Might Also Like

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *