Cât de tehnologizate sunt noile camioane

Sunt fan camioane, dar din păcate nu urmăresc cu atenție ce se întâmplă în acest segment care devine tot mai spectaculos datorită tehnologiei. Camioanele sunt gândite în primul rând să transporte cât mai multe bunuri la destinație, cât mai rapid și la un cost minim. Dar, nu poți să faci toate acestea fără să ai un șofer talentat la volan, odihnit și fericit. Și cum îl ții fericit? Păi îi faci viața cât mai ușoară. Până să ajungem la opțiunile sexy de pe camioane vreau să te întreb dacă știi deja că poți să-ți cumperi camioane electrice? Sau Plug-in Hybrid? Scania are două oferte interesante în portofoliu. Nu o să facă volume mari din ele și nu sunt încă pentru traversat continente, dar pentru lanțul de aprovizionare depozit magazin sunt ideale. 

Și m-am tot uitat, ba pe site-ul DAF, ba pe site-ul Mercedes-Benz Trucks, Man, Scania… Am pierdut ceva timp… Și iată ce-am găsit. 

Nou generație Actros arată bine și spectaculos. Mai ales la interior unde ecranele acelea par luate din cele mai noi modele Mercedes-Benz. Noutate majoră, mai ales în lumea camioanelor: MirrorCAM. Exact așa cum le-am văzut pe Honda sau E-Tron iată-le și pe camion. Ecranul este cât o oglindă, montat pe ambele părți ale cabinei, se văd bine, inclusiv pe noapte, au wide-screen și-și schimbă modul vede vedere atunci când dai cu spatele. Tot acest mirrorcam se poate transforma în camera de securitate la simpla apăsare a unui buton de lângă pat, în cazul în care auzi niște zgomote în spate, pe la marfă. 

Tot în Actros am găsit și niște aplicații foarte interesante, care pot fi integrate ușor să funcționeze atât pe partea de distribuție. Aplicația DB Schenker îți poate spune de următoarele tale curse. Aplicația Conti îți spune câtă presiune ai în anvelope. Poți să vezi și un raport despre cum și cât ai condus. Și poți să trimiți datele din tahograf wireless. Mna….

Iar pe partea de condus, am găsit ceva foarte drăguț și intuitiv. Se numește PPC și sunt mai mulți producători care au ceva similar sub alte denumire. La Mercedes-Benz se numește Predictive Powertrain Control. Așadar, este un sistem de Cruise Control foarte avansat care ia în calcul nu doar mașina din față, dar și limitele de viteză trecute pe indicatoare, dacă mergi pe un drum virajat, ori în pantă, ori în coborâre, reduce automat viteza când te apropii de un sens giratoriu și setează întocmai viteza ideală, tu trebuie doar să fii atent la volan.