BMW iX – O amenințare pentru Tesla Model X?

Salut, Vlad aici. Am testat BMW-ul iX de peste 120.000 de euro și am înțeles ce înseamnă să conduci o mașină electrică orientată spre confortul de care are nevoie cineva care și-o permite. Nu Tesla va converti un pasionat de BMW sau și ale altor mărci precum Audi sau Mercedes-Benz să treacă pe o electrică, ci mașini de genul iX. Eu zic că le iese. Dar cum fac asta?

Simplu, prin ceva diferit, modern, care atrage. Începem cu exteriorul care nu este pe gustul tuturor. Mie îmi place din toate unghiurile, mai puțin din față dacă privesc grila aceea total irelevantă. Da, ascunde un radar mult mai mare, dar putea fi încorporat și într-o grilă mai mică. În rest, nu arată ca niciun alt BMW de pe șosea. Îți vor confirma asta privirile pe care le va atrage. 

Odată ce intri în mașină și observi bordul îmbrăcat în alcantara, ecranele de 12.9 respectiv 14.9 inch curbate, dar și “insula” pe care se află butoanele ce controlează sistemul iDrive, ajuns la a 8-a generație. Vine cu detalii precum: selfie-uri încât să ai o amintire de când ai răgușit pe versurile lui Adele, o navigatie ce îți arată, folosind camera din față, exact unde trebuie să faci la stanga sau dreapta fie pe ecranul principal sau pe head-up display. Am intalnit ceva de genul pe Mercedes S class, dar odata cu iDrive 8, tehnologia este disponibilă și aici. 

Acum întrebarea la care vrem cu toții răspuns: este mai bun ca Tesla Model X? Depinde. Confortul este superior datorită pernelor de aer, insonorizarea și ea a fost mult mai bine executată, iar calitatea interiorului este net superioară. BMW iX este o mașină de lux, pentru un public pe măsură. Vrei mașina mai inteligentă, mai bine adaptată pentru viața de zi cu zi, atunci trebuie să te uiți în tabăra Tesla, dar nu te vei simți la fel de special. Cele două au prețuri asemănătoare, dar oferă experiențe total diferite.