Nissan Leaf 2019 review – e cea mai distractivă compactă

Încerc să-mi imaginez un București aglomerat doar cu mașini electrice. Încerc să-mi închipui cum e viața-n Capitală fără fum sau zgomot. Să poți să lași geamul deschis la balcon ca să aerisești fără să te-neci cu particule fine.

Suntem departe însă de acel viitor… Interesul pentru mașini electrice este uriaș. Avem destui oameni care-și permit modelele apărute acum pe piață dar și destui sceptici. Încă ne punem problema stațiilor de încărcare, iar aici e nevoie și de disciplină, autonomia, care-i un factor decisiv.

Dar, cel mai important este să mergi cu o mașină electrică. Un drum de vreo 200 de kilometri sau vreo 2-3 zile în oraș ar trebui să te convingă pe vecie.

Oamenii sunt reticenți noului. De la cal la mașină, de la sanie la schiuri și de la cutie manuală la cutie automată. Avem nevoie de Messiah al mașinilor electrice, mașina ieftină și bună la toate care-i să-i convingă pe toți. Nissan Leaf nu este dar nu e nici departe. Cum spun și-n video, avem nevoie de mașini de 20-25.000 de euro fără subvenția statului dar și-un program de recondiționare pentru baterii.

Leaf este compacta mea preferată. Îmi place cum arată, deși nu sunt de acord cu accesoriile din plastic negru lucios, e confortabilă mai presus de orice și accelerează rapid de la un viraj/semafor la altul. Nu m-a convins însă autonomia. WLTP e la 260 de kilometri, în realitate, la mers normal o să duci odometrul la 220-230 de kilometri. E ok în oraș, dar nu convingător pentru românul sceptic. ALH-ul bagă mai tare și mai mult.