De ce te minte vitezometrul?

Stai liniștit, nu există o consiprație la nivel global, una mare sub umbrela unor dinozauri care conduc cluburi de automobile, ca șoferii să nu mai primească niciodată amenzi pentru viteză excesivă. Vitezometrele ne mint, dar toată lumea știe asta. Și producătorii de automobile dar și cei care fac legea (nu mă refer la găștile de cartier, ci la minunații politicieni pe care îi tot trimitem la export, cu destinația:  Parlamentul European).

Așadar, există un set de reglementări dedicate modului în care un vehicul trebuie să afișeze viteza. Pe scurt, manufacturieri de chestii pe roți nu au voie să construiască obiecte mișcătoare cu aer condiționat care, în bord, au afișată o viteză de rulare mai mică decât cea reală (măsurată de cele mai multe ori prin GPS). Așadar, ca să nu te frigi, ce faci? Păi normal că preferi să calibrezi vitezometrul astfel încât să-ți arate o viteză mai mare. Logic, nu? Anvelopele nu rămân niciodată la fel ca-n ziua în care ai luat mașina. Gumele se tocesc mai ceva ca glumele cu Dragnea, presiunea coboară și urcă precum – era să zic Euro, dar mi-am adus aminte că ăsta doar urcă -, atât coboară și urcă. Marja maximă permisă este de 10%. Dacă pui jante mai mici decât cele cu care a venit mașina, această marjă crește spectaculos. Scade doar dacă pui jante cu un ‘număr mai mare’, gen 16’’ în loc de 15’’.

GPS nu avem cum să punem în mașini. Orice am face, e greu ca mașinile noastre să arate viteza exactă, mecanic, tot timpul vor exista variabile pe care senzorii nu prea are de unde să le știe. Așadar, hai să mergem cu anvelopele pe care ni le recomandă producătorii și să tratăm mașina doar la specialiști.

Explic pe larg în acest video.