Maserati Ghibli Hybrid – Mai Bun Decât Dieselul Pe Care Îl Înlocuiește?

Generația actuală de Maserati Ghibli a fost de la lansare disponibilă cu un propulsor diesel V6, care s-a dovedit destul de popular. A venit însă vremea pentru Maserati să se alinieze trendurilor actuale din industrie, iar industria nu mai vrea diesel ci motorizări electrificate care dau bine la testele de noxe și consum în laborator.

Așa că Maserati a înlocuit dieselul cu un motor de 2 litri, cu patru cilindri, înrudit cu cel de pe Alfa Romeo Giulia Veloce și spune că e și mai eficient și mai rapid. Asta poate așa o fi, dar noi nu am înțeles de ce Maserati a ales să numească noul model cu motor mic Ghibli Hybrid, când de fapt el este doar un mild hybrid, adică propulsorul pe benzină e ajutat de un ISG (integrated starter generator), dar nu e de fapt un hibrid adevărat.

Trecând peste denumirea un pic confuză a modelului, Maserati ne spune că el ar trebui să consume între 8.5 și 9.6 l/100km, iar cifrele astea nu ni se se par foarte departe de realitate. Dacă mergi relaxat cu Ghibli Hybrid, poți consuma chiar mai puțin în afara orașului, deși dacă conduci mașina exclusiv în oraș, consumul tot se va ridica undeva în jurul valorii de 11 – 12 l/100km. Vechiul Ghibli Diesel avea un consum combinat oficial de 7 – 7.5 l/100km, deci noul mild hybrid nu e mai eficient, cel puțin pe hârtie.

Cred că am vorbit destul despre consum într-un text despre un Maserati, nu? Dacă vrei să știi cum se conduce mașina, aici nu avem rezerve în a spune că este un partener plăcut pe toate tipurile de drum. Se vede că e o mașină din Italia, unde drumurile nu sunt mereu cele mai bune, pentru că suspensia se descurcă excelent și pe drumurile noastre și mai proaste decât cele ale italienilor.

Direcția e precisă dar nu exagerat de directă, motorul trage foarte bine și evacuarea produce un sunet foarte plăcut (mai ales considerând faptul că are filtru de particule), iar interiorul te va face să te simți special, chiar dacă nu e perfect (volanul e un pic prea mare și unele dintre butoane sunt împrumutate de la modele Fiat-Chrysler mult mai ieftine).

Noi spunem că deși Ghibli clar nu e o alegere mainstream și e o mașină destul de scumpă (modelul testat costă aproape €100,000), merită luată în considerare pentru cineva pasionat de condus și de Italia. Noul model Hybrid e și el recomandabil, însă dacă vrei să simți cu adevărat plăcerea de a conduce un Ghibli, tot variantele V6 sunt preferabile.