VIDEO – Dacia Spring e pitică, Land Rover Defender, Volkswagen și Marea Neagră – Cavaleria.ro

Salutare și bine te-am regăsit la cele mai fresh știri și întâmplări din domeniul auto. Îți povestesc astăzi cum se conduce SUV-ul anului pentru femei, Land Rover Defender, cum prețul pentru un plin pe electric depășește prețul unuia pe motorină și de ce ne ocolesc nemții cu stațiile de încărcare Ionity, dar avem investiții pe fonduri europene pe un proiect similar, cum Volkswagen crede că România este o mare Marea Neagră și cum Tesla amână cu vreo jumătate de an livrările pentru cea mai bună mașină electrică condusă vreodată, Model S Plaid+. Teoretic cea mai bună că nu a testat-o încă nimeni. Ah, și este atât de mică încât era să uit de ea, Dacia spring e mai mică ca un Renault Zoe.

Am condus SUV-ul anului pentru femei. Tancul numit Land Rover Defender, pare la prima vedere soluția ideală pentru toate doamnele care doresc să își lase copii la școală în siguranță, să facă cumpărăturile în siguranță, să meargă în vacanță în siguranță, și să parcheze în siguranță.

4×4, diesel, vreo 400 de cai putere și puțin peste două tone și jumătate sunt probabil soluția perfectă pentru oraș, mai puțin pentru nasul, plămânii și alergiile tuturor celor care se uită invidioși la tine când treci pe lângă ei. Acum probabil simți mirosul de diesel care îți gâdilă nările și îți blochează respirația pentru că știi care este senzația când pleacă un SUV în trombă de la semafor.

Ne plac mașinile și asta nu e un lucru rău, mai ales când ne ușurează viața atât de mult. Mai ales cele electrice, care pe lângă economie de timp petrecut la service-uri mai sunt și aproape gratis la încărcare la stațiile nou construite. Sunt multe companii care plănuiesc să instaleze superchargere în toată lumea, mai puțin în România. Ionity este una din acestea, iar planurile lor de expansiune ne ocolesc complet. 

Am încărcat Tesla la ultimul drum în Austria folosind aceste stații și da, m-a costat cel puțin la fel de mult ca un plin de benzină, însă a fost extrem de rapid. O cafea și un croissant plus un drum la toaletă și mașina era gata de drum. România însă mai are de așteptat atunci când vine vorba de prize de 350 KW. 

Poate nu s-au înțeles cu proprietarii terenurilor unde urmează să fie amplasate, poate au considerat că rețeaua noastră de curent nu e suficient de bună, poate sunt în conflict cu ceilalți producători și distribuitori de energie care plănuiesc și ei să instaleze stații de încărcare pentru mașini electrice, sau poate… pur și simplu știu că tarifele lor sunt prea mari pentru țara noastră. 0.79 Euro pe Kw. Adică 75 de lei pentru 100 Km de autonomie. Enorm, având în vedere că încărcarea la Superchargerele Tesla, atunci când nu e gratis costă vreo 0.29 Euro pe KW. Sau gratis la supermarket dacă îți faci cumpărăturile săptămânale de minimum 300-400 lei. Joac-o pe asta dacă poți, Ionity.

Apropo de de Ionity, aceasta este o companie fondată de BMW, Daimler, Ford și Wolkswagen, și probabil interesul lor este să convingă și alte companii producătoare de mașini să se alinieze la standardul lor, promițând prețuri mult mai mici pentru acele mașini. În comparație cu aproape 1 Euro pe KW, o să fii tentat să cumperi un BMW sau un Ford ca să încarci de patru ori mai ieftin.

Dacă Ionity nu ne bagă în seamă, MOL vrea să instaleze mai multe stații de încărcare electrică și banii vor veni de la Uniunea Europeană. Cel puțin 18 puncte de încărcare cu viteză mare vor fi amplasate în benzinării, și cred că e momentul să îți pui cunoștințele și timpul la treabă și să participi la licitația celor de la MOL. Găsești toate informațiile în link-ul din descriere. E o veste bună dar să vezi ce bătaie o să fie pe locurile de parcare pentru mașinile electrice din benzinării. Încet încet ne obișnuim și noi cu lucrurile bune.

Apropo, Uniunea Europeană investește nu mai puțin de 80 de miliarde de euro pentru a crește adopția mașinilor electrice, așadar orice proiect care ajută în acest scop se poate clasifica și aproba destul de rapid. Cine are idei e momentul să le pună în aplicare.

Greșeala recunoscută este pe jumătate iertată. În România este iertată de două ori deci puncte bonus. Pentru Wolkswagen, România este o Mare Neagră. Nu știe nimeni ce se întâmplă în acest univers paralel, în această Gaură Neagră plină de apă ce se numește România.

Într-un eveniment recent numit Power Day, harta Europei din prezentarea celor de la Wolkswagen afișează România ca fiind o întindere de apă numită Marea Neagră. Dacă ești fan Wolkswagen, cum mulți suntem probabil la câte generațiii de Golf-uri am văzut de când abia învățam să mergem, acum realizezi că cei care produc acea mașină nici nu știu că exiști. Sigur o să fie discuții pe forum-uri în curând și pe bună dreptate.

Și-au cerut desigur scuze, și noi îi vom ierta, desigur.  “S-a produs o eroare si regretam acest lucru. Romania este, desigur, o parte importanta a intregului plan de mobilitate electrica al lui Volkswagen in Europa si ar fi trebuit sa apara pe harta pe parcursul Power Day” Orice autovehicul electric din Romania poate fi incarcat la cele 46 de puncte proprii de incarcare MOON si, in viitorul apropiat, la cele 269 de puncte de incarcare publice Renovatio, partenerii nostri pentru mobilitate electrica, prin aplicatia We Charge”

Apropo, după acest eveniment, acțiunile grupului VW au crescut cu numai puțin de 9% capitalizarea ajungând la peste 150 de miliarde de dolari, de vreo patru ori mai puțin ca Tesla în acest moment.  VW produce mașini din 1949, apropo, Tesla din 2008. Doar cifre, nu vă supărați. 

Bine, nici Tesla nu este învingătoare în pandemie. Problemele cu cipurile de care vorbeam în CuriosITy acum două ediții i-au ajuns din urmă. Taiwan are încă probleme cu alimentarea cu apă, farbicile nu funcționează la capacitate maximă iar Tesla amândă livrările la Plaid și Plaid+ pentru mijlocul anului 2022. Trebuia să vedem din toamnă noul model, dar trebuie să mai avem răbdare dacă vrem să conducem probabil cea mai evoluată mașină electrică de până acum. Apropoe, e și mai scumpă cu vreo 10000 de dolari. Dacă te duci pe configuratorul online a fost updatat chiar acum câteva zile iar un Plaid Plus este acum 149.000 de dolari. 

Ar fi interesant însă ca în această întârziere să apară o altă mașină electrică de la un alt producător, care să fie un pachet mai bun din toate punctele de vedere, inclusiv prețul, decât Tesla Model S Plaid. Slabe șanse însă, pentru că giganții în domeniu probabil încă speră că pipi de dinozaur este o soluție încă viabilă de energie. 

Slabe șanse să se întâmple asta oricum, doar faptul că cei care au demontat tehnologia dintr-o mașină Tesla și au spus că este cu 5 ani înaintea tuturor le-a dat de gândit competitorilor. Sper să îi fi și motivat suficient.

Ultima știre și cea mai mică dintre toate este legată de Dacia Spring, mai mică decât Renault Zoe. Serios, uită-te la ea, zici că Zoe e un Crossover sau chiar SUV dacă te uiți din spate. Curios, mai ales că prima dată când am văzut pozele cu ea credeam că va fi de dimensiunile unui Logan. Era totuși de așteptat, Spring va fi probabil cea mai ieftină mașină electrică Europeană, pentru că în China am văzut lucruri mai ciudate.

Practic, Spring este aceeași clasă cu Toyota Aygo, Smart FourFour și Hyundai i10. Se zice că cei care au filmat Dacia Spring ar avea doar 170 cm înălțime, dar noi avem dovada că nu e chiar așa.