300 kilometri pe oră cu trenul care levitează

Tehnologia Maglev nu e nouă ci are niște zeci de ani. E de pe vremea când noi ne lăudam cu Dacia 1100. De ce nu e peste tot acum? E greu de implementat pentru că e nevoie de o infrastructură cu totul nou, în paralel cu ce există deja. E nevoie de pasaje și magneți scumpi și puternici. Pe când TGV sau alte linii rapide au fost construite pe standardele existente deja.

Dar dacă le aduni pe toate acestea la un loc, pe urmă e floare la ureche. Maglev e mai ieftin de întreținut dar și obiectiv turistic.

Linia pe care noi am mers leagă gara din Shanghai de aeroportul aflat la 30 de kilometri distanță, gen Gara Filaret cu Aeroportul Otopeni. Doar că drumul ăsta e făcut în 7 minute, în loc de o oră iar biletul costă vreo 30 de lei. Mi se pare ireal. Așa că am filmat ca să-mi rămână amintire.