Șpagă de 90 de milioane de euro. Cea mai mare șpagă din politica românească

Ştii cum se scrie “90 de milioane de euro”? Nici Marian Vanghelie nu ştie, dar tot le-a luat… Şpagă. Primarul analfabet de la sectorul cinci al Bucureştiului, care a dat bacalaureatul la 33 de ani, este acuzat că dădea contracte firmelor, cu condiţia ca 20% din valoarea plăţilor să se întoarcă la el. Procurorii încearcă din greu să demonstreze acest lucru, pentru că politicianul proaspăt exclus din PSD pentru că ar fi complotat împotriva lui Ponta, a fost bine sfătuit. Şi ajutat. Iubita lui, deputatul Oana Niculescu Mizil, trecea banii negri prin nişte magazine cu îmbrăcăminte pentru copii (nişte preţuri enorme) şi îi scotea curaţi ca un scutecel. Procurorii o anchetează acum şi pe ea ceea ce a dus la un gest de admirat, a demisionat din Parlament, ca să poată fi cercetată. Şi ea şi iubitul ei se declară nevinovaţi. Judecătorii au fost de altă părere şi l-au trimis în arest pe Marian Vanghelie. 30 de zile pentru început. Crezi că se face dreptate? Da?! S-o face, dar hai să ne întrebăm. De ce a început ancheta abia acum, când Vanghelie este primar de 15 ani?

Înconjurul lumii cu avionul solar: spre bucuria lui Jules Verne

Viitorul a început deja. Primul avion care foloseşte energia solară drept combustibil este de o săptămână în zbor. A decolat de la Abu Dhabi şi, dacă totul merge, bine, va face înconjurul pământului timp de cinci luni. Prinţul Albert de Monaco, unul dintre sponsorii aventurii, s-a arătat încrezător. La fel şi cei doi elveţieni care pilotează minunea tehnologiei: anvergura aripilor este de 72 de metri, mai mare decât lungimea unui Boeing 747, dar cântăreşte puţin peste două tone, cam cât o maşină, pentru că este construit din fibră de carbon. Pe aripile uriaşe sunt montate cele 17 mii de celule solare, care asigură propulsia aeronavei. “Solar Impulse 2” este primul avion solar care poate zbura şi noaptea. Iar noi putem să vedem în orice moment ce face şi unde a ajuns.

După 25 de ani

O decizie istorică a Curţii Supreme pune capăt la 25 de ani de stângăcii în Justiţie. Dosarul Mineriadei din 13-15 iunie 1990 se redeschide spre bucuria celor peste 1.300 de oameni zdrobiţi în bătaie de mineri acum un sfert de secol. Pe lista posibililor vinovaţi sunt Ion Iliescu, Petre Roman, Virgil Măgureanu (în ordine, preşedintele, premierul şi directorul SRI de la acea vreme). Cine nu ştie de ce e important un proces pentru barbaria de atunci, povestea începe cu ample proteste anticomuniste în Piaţa Universităţii din Bucureşti: mii de oameni au ocupat atunci centrul Capitalei şi au cerut ca cei care au făcut parte din Partidul Comunist să nu mai candideze pentru funcţii publice.

Alegerile au fost câştigate însă tocmai de unul dintre acei foşti nomenclaturişti, Ion Iliescu. Protestatarii au înţeles că nu mai au ce face şi au început să se împrăştie. Cu toate acestea, mii de mineri au venit în Bucureşti, să facă ordine. S-au concentrat în zona Piaţa Universităţii. Au bătut pe stradă adolescenti şi studenţi. Profesori, tineri şi bătrâni care păreau intelectuali. Au devastat sediile partidelor istorice PNL și PNȚCD. Procurorii au început ancheta şi l-au pus sub acuzare pe Ion Iliescu pentru genocid, complicitate la tortură, propagandă pentru război şi tratamente neomenoase. Preşedintele de atunci, Ion Iliescu, le-a mulţumit minerilor pentru simţul civic de care au dat dovadă. După cinci ani de investigaţii, şefii Parchetului anunţau că nu sunt probe împotriva fostului preşedinte şi îl scoteau de sub acuzare. Acum, Procurorul General al României a cerut redeschiderea dosarului. Ion Iliescu are acum 85 de ani.

Coliziune în zbor: două elicoptere.

Asta e ştirea care îi face pe cei speriaţi de zborul cu avionul să spună “Vezi, ţi-am spus eu…?!” Adevărul că ce s-a întâmplat e înspăimântător. Două elicoptere s-au ciocnit în zbor  în Argentina. Au luat foc imediat după şi zece oameni au murit în ele. Trei sportivi francezi erau duşi într-o zonă sălbatică, de unde televiziunea naţională din Franţa transmitea un reality-show. Trebuiau să se întoarcă în lumea civilizată fără niciun ajutor, după ce treceau prin probe de supravieţuire. Spectacolul s-a oprit însă înainte să înceapă. Împreună cu sportivii s-au dus şi cinci membri ai echipei de filmare şi piloţii elicopterelor. Investigatorii dezastrului aerian au misiune grea. Trebuie să afle de ce s-au ciocnit elicopterele care zburau în condiţii meteo perfecte: vizibilitate bună şi vânt slab.

You Might Also Like

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.