(VIDEO) – LEXUS NX300h, cu H de la HIBRID.

Fiecare Lexus cu care am mers a fost o experiență. E foarte interesant să vezi ce-nțeleg japonezii prin premium. Atuul lor e rareori sportivitatea. Pun de fiecare dată confortul pe primul loc. Apoi vine obsesia pentru tehnologie care dă peste cap tot ce știi despre sisteme de infotainment ergonomice, butoane sau motorizări.

NX300h nu e o excepție. Genul de mașină venită la test pe care am scos-o din parcare cu fiecare ocazie pe care am avut-o. M-a obsedat suspensia și e o plăcere nu doar în oraș, unde abordează corect orice groapă și trecere de cale ferată, dar și la drum lung. Dansează lent pe orice suprafață, e extrem de silențioasă și trec acum și la lucrurile neplăcute. E foarte grea și se simte pe fiecare viraj luat cu curaj de pilot. Iar volanul? Să zicem că volanul meu Thrustmaster T300RS îți oferă infinit mai mult feedback. Îmi dă senzația că volanul comunică wireless cu caseta de direcție.

Acum, e o mașină economică? Da! Dar nu mai economică în oraș decât un Fiesta cu motor diesel. Consumă 7% în oraș dacă ești cumpătat. Nu te aștepta să înghită puțin carburant dacă nu-ți schimbi stilul de mers. Trebuie să conduci așa cum vrea ea. Altfel nu merită. Nu e cea mai rapidă mașină, cel puțin la demaraje din mers, dar va pleca repede de pe loc până pe la 70km/h pe oră, grație motorului electric care urnește din loc cele aproape două tone de mașină. Doar atunci simți că are 200 de cai putere.

Iată aici testul nostru cu mașina pe care cei de la Leasing Automobile ne-au împrumutat-o: