Când e cel mai bine să postezi pe Facebook

Poate ești un  adevărat „guru” în calitate de frizer, make-up artist, cântăreț la nunți sau fotograf de cupluri și evenimente. Așa și trebuie, să te pricepi cât mai bine la un singur lucru. O pagină de Facebook este încă obligatorie pentru business-ul tău, știi cum se spune:

„Nu ești pe Facebook, deci nu exiști!”

Poate nu consideri că e important să plătești pe cineva să administreze imaginea ta în online, însă ar trebui să știi câteva lucruri despre acest mediu.

În articolul de astăzi vă spunem care sunt momentele optime pentru a posta un mesaj, o imagine sau chiar un clip video și vorbim de câteva din rețelele sociale folosite mai mult sau mai puțin la noi. Nu vormi doar de Facebook, nu e singurul chiar dacă e cel mai mare.

Facebook

Facebook

Ai spune că e simplu, postezi când ai chef și lumea vede tot ce scrii tu. Nu e chiar așa, dimpotrivă, Facebook afișează postarea cui și când vrea el. Cel mai bine e să publici ceva atunci când e cel mai multă lume online. Asta se întâmplă de obicei seara, după ora 19:00. Zilele recomandate sunt luni și joi. Chiar și vineri este o zi bună, însă în prima jumătate a acesteia.

Ține minte că dacă ai pagină de Facebook mesajul tău va ajunge la maxim 10% din cei care ți-au dat like. În funcție de reacțiile acestora (like, share sau comment) postul tău poate să mai ajungă și la alți oameni sau să nu mai ajungă la nimeni. În acest caz ai nevoie de un ”Boost” plătit pentru a distribui acel post mai multor oameni.

Instagram

Instagram

Instagram e ceva mai diferit. Aici mesajul tău ajunge la toată lumea, fără a fi restricționat ca să plătești, însă acele persoane trebuie să fie totuși active în acea perioadă ca să vadă mesajul.

Cele mai bune zile sunt luni și miercuri, iar orele cele mai recomandate sunt 17:00, 22:00 și deloc surprinzător, 02:00. Chiar și eu pierd câteva minute pe Instagram înainte să mă culc. E mai relaxant și mai curat ca Facebook.

TwitterTwitter

Dacă ești la curent cu trend-urile din afară, în special cu cele din Statele Unite atunci probabil folosești Twitter. Aici e ceva mai simplu, cine e pe Twitter își verifică contul chiar zilnic de luni până vineri.

Cele mai bune ore de publicare sunt 12:00, 17:00 și 18:00. Sigur, poate diferi puțin în funcție de conținut. Dacă e un mesaj urgent sau o știre importantă atunci mai bine o pui când în acel moment și nu aștepți momentul recomandat în general.

EmailEmail

Da, email-ul rămâne cel mai eficient mod de a atrage atenția utilizatorilor. Aici se îngrămădesc toți cu oferte și reduceri în fiecare săptămână, ba chiar de mai multe ori pe zi.

Și email-ul funcționează în toate cele cinci zile ale săptămânii însă dacă mulți trimit newsletter-ul sau mesajele promoționale cândva în decursul nopții, sau dimineața, în speranța că le vei citi dimineață, tu ai putea proceda diferit. Trimite newsletter-ul la 10 dimineața, atunci când știi că majoritatea asta fac, verifică mailul. Probabil la acea oră a șters deja calupul de mesaje promoționale fără să se mai uite pe ele, iar mesajul tău e singurul și cel mai important.