BMW și viitorul electric întârziat

Când unul din oamenii cu funcții importante în BMW spune că mașinile electrice sunt overhyped, îți cam pui semne de întrebare. Dar, așa e? Ponderea mașinilor electrice pe piața globală, e într-adevăr mică. Dar, Tesla mătură pe jos în State cu ceilalți producători de mașini premium. Model 3 e de departe cel mai vândut autoturism premium.

Spre deosebire de Audi sau Mercedes-Benz, BMW nu are încă o mașină electrică cu autonomie mare. Apare abia la anul iX3, cu speranța că nu vor avea probleme cu producția ca ceilalți germani. BMW abordează diferit electrificarea cu o perioadă de tranziție. În loc să convertească mașinile actuale pentru mers cu baterii, preferă să facă o platformă nouă care să poată fi folosită pentru cele trei tipuri de surse de putere (ICE, PHEV, BEV). Așadar, scoți banii de pe platformă și le faci mai ieftine.

Platforma ar urma să intre pe piață începând cu 2021, și mă aștept ca primul model să fie chiar seria 7(cică platforma merge de la seria 3 până la seria 7), și asta pentru că e și cel mai vechi din linia actuală. Electricele se vând bine în țările dezvoltate, ajutate și de subvențiile guvernamentale dar și de rigurozitățiile autoritățiilor (Norvegia).

Așadar, m-aș fi așteptat să văd mai mult decât un Mini electric cu autonomei care nu ajunge nici măcar la 300 de kilometri. Și care mai folosește și piesele de pe un i3 deja depășit. Asta-i nu-i rău. Așa ajungi la economie de scală, dar nu cu o mașină-n trei uși.