[VIDEO] BMW X1 – Ești dus cu fața?

E șocant pentru pasionații de autoturisme să audă că BMW folosește o platformă cu tracțiune față pentru modelele mai mici… E o abominație. Dar cum acești pasionați rareori au bani să-și cumpere autoturisme, mai ales cele la care visează… No one gives a f*ck.

Cei mai mulți clienți intră în showroom strigând xDrive cu mult înainte să fie abordați de vânzători. Acum BMW X1 folosește o nouă platformă pe care o împarte și cu Mini. Am testat deja platforma pe Mini Clubman sau Seria 2 Active și Gran Tourer. Chiar și pe noul Countryman. Și sunt impresionat. Vechiul X1 era spectaculos de distractiv. Îți dădeai seama că e un SUV abia după ce te dădeai jos din el și-l priveai. Altfel, era cel puțin la fel de distractiv precum Seria 3 pe a cărui platformă stătea. Era rigid, aveai nevoie de mușchi pentru direcție, dar era singurul ”E90” pe care ți-l puteai lua de nou.

Noul X1 are altă filozofie. E mult mai mare, aproape cât prima generație X3. Evident, asta se vede la spațiul din interior. Este pentru părinții cu ceva bani puși deoparte. E și confortabil. Cutia în opt trepte schimbă exact așa cum trebuie, indiferent de motorizarea pe care o alegi. Noi am testat un 2.0i turbo, cel pe care-l vezi aproape neschimbat și pe Mini Cooper S. Oh, doamne… Aș alege oricând motorul ăsta în locul unui diesel la fel de zgomotos dar în sensul rău, evident.

De ce ai da mai mulți bani pe așa ceva când te poți uita la un Honda CR-V, Mazda CX-5 chiar și Skoda Kodiaq? Bună întrebare. Avantajul lui X1 e dat de lista de dotări. Îl poți încărca aproape la fel de mult precum un X5. E mult mai ușor de personalizat și chiar te face să te simți bine la interior unde materialele bune vorbesc de la sine despre diferențele dintre mașinile pe care le-am enumarat.

Totodată, lista de dotări e și călcâiul lui Ahile. Mașina testată de noi are un preț de pornire de vreo 40.000 Euro. Cu ceva dotări ajungi pe la vreo 50.000. Și ar fi putut să facă schimbătorul de viteză ceva mai mic.