VIDEO – Noul Hyundai IONIQ5, WOW!

Revoluția mașinilor electrice nu va fi nici televizată și nici nu va fi câștigată de o singură companie. Nici măcar de cea mai valoroasă companie auto a vremurilor noastre, Tesla. Nu, nici prețul sub 30.000 de dolari înainte de taxe și reduceri în SUA pentru Model 3 nu e de ajuns.

Pentru pământeanul de rând e nevoie de mașini tot mai accesibile iar prețul de 20.000 de euro plus taxe pare să fie următoarea redută. Orășenii europeni, spre exemplu, visează la SUV-uri dar cei mai mulți cumpără mașini compacte. Și e cel mai bine așa. O mașină compactă este mai accesibilă, mai ușor de întreținut, mai economică și are o valoare de revânzare mai bună, vezi succesul unor modele ca VW Golf, Opel Astra, Ford Focus, Renault Megane sau Dacia Sandero. Segmentul compactelor a fost puternic canibalizat de CUV, cross-over utility vehicle, care sunt de fapt mașini compacte înălțate sau SUV-uri compacte, adică mai mici.

De aceea multe mașini electrice au fost lansate în acest segment pentru că pur și simplu clienții par mai dispuși să plătească mai mult pe o mașină… mai înaltă. Să nu uităm și ușurința de a ascunde baterii într-un SUV reciclat de la diesel la electric cum am văzut deja la Mercedes sau Audi cu primele EQC si e-tron.

Vestea bună este că vedem tot mai multe modele lansate direct ca electrice iar 2021 va bate toate recordurile. Hyundai Ioniq 5 este cea mai importantă lansare a sezonului pentru că rezolvă aproape toate problemele de mai sus. E o mașină nouă din toate punctele de vedere, fără să stea pe o platformă depășită, e plină de tehnologii noi, este compactă și se va lupta bine pe segmentul de volum cu ceva ambiții chiar de premium. În plus arată bine cu abordarea asta retro / 8-bit / pixelată. Hyundai a pariat enorm pe Ioniq 5 în care s-au folosit materiale noi, sustenabile chiar din pet-uri reciclate, i-au făcut marketing ca la carte dar rămân secretoși în legătură cu accelerația, puterea livrată la roată și chiar prețul. Știm însă destule lucruri cât să ne convingă că merită atenție și am făcut un video despre noul Ioniq 5.

LE: Am primit specificațiile și sunt interesante.


Dimensiuni [mm]
Ampatament 3.000
Lungime 4.635
Latime 1.890
Inaltime 1.605
Volum (litri)
Portbagaj spate 531/1 .591 (cu bancheta din spate rabatata)
Portbagaj fata 57 (2WD) sau 24 (AWD)
Performante
Platforma E-GMP (platforma electrica globala modulara) 
Autonomie maxima
(conform WLTP)

470~480 km
(baterie de 72,6 kWh si tractiune 2WD)

Autonomie maxima
Baterie de 72,6 kWh

AWD Putere 225 kW (configuratia cu doua motoare – fata si spate)
Cuplu 605 Nm (configuratia cu doua motoare – fata si spate)
0-100 km/ h 5,2 secunde
2WD  Putere 160 kW (configuratia cu un singur motor – spate)
Cuplu 350 Nm (configuratia cu un singur motor – spate)
0-100 km/ h 7,4 secunde

Autonomie standard
Baterie de 58 kWh

AWD Putere 173 kW (configuratia cu doua motoare – fata si spate)
Cuplu 605 Nm (configuratia cu doua motoare – fata si spate)
0-100 km/ h 6,1 secunde
2WD Putere 125 kW
Cuplu 350 Nm
0-100 km/ h 8,5 secunde

Infrastructura de incarcare acceptata 400 V si 800 V (fara adaptoare suplimentare)
Incarcare ultra-rapida

De la 10% la 80% in 18 minute
100 km autonomie in 5 minute (WLTP)

Vehicle-to-Load

Putere max. 3,6 kW
Locatie porturi

Interior: sub bancheta din spate
Exterior: port de incarcare autovehicul

Multimedia

Ecran

Ecran tactil de 12 inchi – sistem multimedia
Instrumentar de bord digital de 12 inchi

Servicii de conectivitate
Bluelink®

Remote Profile Management
Pornire de la distanta
Notificari pentru starea autovehiculului
Functie „Send to car” (POI) cu puncte intermediare
Notificari pentru intretinere
Sistemul de recunoastere vocala dinamica

Echipamente de siguranta si de confort

Sistem de asistenta la coliziunile frontale (FCA)
Sistem de asistenta la evitarea coliziunilor in unghiul mort (BCA)
Sistem de asistenta pentru iesirea in siguranta (SEA)
Functie inteligenta de avertizare asupra vitezei limita (ISLA)
Sistem de atentionare a conducatorului auto (DAW)
Sistem de asistenta pentru faza lunga (HBA)
Sistem de monitorizare 360° (SVM)
Sistem de avertizare pentru evitarea unei coliziuni la deplasarea in
marsarier (RCCA)
Sistem de avertizare pentru evitarea unei coliziuni in timpul parcarii
(PCA)
Sistem de asistenta pentru condusul pe autostrada 2 (HDA 2)
Sistem inteligent de asistenta pentru parcarea de la distanta (RSPA)

GALERIE FOTO NOUL HYUNDAI IONIQ 5 2021